מאגר הידע

 

חינוך ולמידה

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי ומנהל משאבי הידע, בית איזי שפירא
    ליאורה בן יהודה –  מרכז מרופין לקריירה, המכללה הטכנולוגית רופין
    מאמר שהתפרסם בכתב העת “אדם ועבודה” העוסק בזהות של מסוגלות כמפתח להשתלבות תעסוקתית.

  • פרופ’ מייקל שטיין – מנכ”ל, פרויקט בית הספר למשפטים של הרווארד בנושא מוגבלות, ארה”ב
    יואב קריים – מנהל היחידה לפיתוח קהילה ושינוי חברתי, בית איזי שפירא, ישראל
    סאמפדה שבדה – מנהלת Perkins, הודו
    דומיניק דיקס-פיק – מנהלת מחקר ואימפקט, קרן תיקון אפריקה, דרום אפריקה
    סבין וויינברגר – תקשורת ופיתוח פרויקטים, ICP Foundation of Munich, גרמניה
    דוריס שוסל – ראש פיתוח תאגידי, ICP Foundation of Munich, גרמניה
    בית איזי שפירא ופרויקט בית הספר למשפטים של אוניברסיטת הרווארד בנושא מוגבלות, אירחו את פאנל שדן בגישות ומודלים חדשניים לחינוך לגיל הרך, המספקים מענה הולם בהתאם לזכויות היסוד באמנה, המחייבות התערבות חינוכית מוקדמת. 

  • עורכות: טובה אליאסף – מנהלת ספרייה ומרכז מידע, בית איזי שפירא                                                                                  מיטל רפואה – עוזרת מחקר, מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    רשימת המאמרים, החוברות והספרים שנכתבו ע”י צוות בית איזי שפירא המעידה על התפתחותה של העשייה המקצועית המגוונת ורבת שנים בבית איזי שפירא ומתעדת גם את שותפינו לדרך.

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי ומנהל משאבי הידע, בית איזי שפירא
    מאמר זה הינו תקציר של הספר “זהות של מסוגלות – תשומת לב ללב בלקויות למידה” אותו כתב מחבר המאמר ובו הוא מסביר בקצרה על זהות, זהות של מסוגלות וליקויי למידה והסתגלות מורכבים,  ומתאר את עשרת המרכיבים ההכרחיים לבניית זהות של מסוגלות.

  • د. بنيامين هوزمي – المدير الأكاديميّ، بيت إيزي شاﭘـيرا
    هذه المقالة هي ملخص لكتاب “هوية القدرة – الاهتمام بالقلب في صعوبات التعلم” الذي كتبه مؤلف المقال ، والذي يشرح فيه باختصار الهوية ، وهوية القدرة وإعاقات التعلم المعقدة والتكيف ، ويصف عشرة عناصر ضرورية لبناء هوية القدرة.

  • תאיר סטפנסקי – קלינאית תקשורת, בית ספר לחינוך מיוחד והמרכז הטכנולוגי, בית איזי שפירא

    דיינה קפל – מרפאה בעיסוק, בית ספר לחינוך מיוחד והמרכז הטכנולוגי, בית איזי שפירא
    המאמר מתאר את תהליך פיתוח יכולת הייצוג העצמי כפי שמתקיימים בבית הספר לחינוך מיוחד בבית איזי שפירא.

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי ומנהל משאבי הידע, בית איזי שפירא
    הסוגיות הנסקרות במאמר זה בהקשר לאנשים עם מוגבלות, מחדדות את הצורך בפיתוח תפיסה עצמית חיובית ובביסוס זהות של מסוגלות במעגל החיים של אנשים עם מוגבלות.

     

  • פרופ’ מייקל שטיין – בית הספר למשפטים אוניברסיטת הרווארד, ארה”ב
    יואב קריים – מנהל שותף, היחידה לפיתוח קהילתי ושינוי חברתי, בית איזי שפירא, ישראל
    וילפריד קיינץ – ראש מחלקת מחקר Zero Project, אוסטריה
    דבורה גליסון – מנהלת, אזור אסיה ופסיפיק, Perkins International, בי”ס פרקינס לעיוורים, ארה”ב
    מליסה מנדוזה – חברת פרויקט שירותי חינוך מיוחד, מרכז ניתוח מדיניות WORLD,  ,UCLA ארה”ב
    הפאנל התמקד באקו-סיסטם הדרוש להכללה אופטימלית בחינוך, תוך הדגשת שותפויות ותשתיות מקצועיות שונות הדרושות לנגישות אופטימלית, כמו גם את ההבדל בין הכללה לפיתוח זהות ייחודית, הרואה בנכות חלק לגיטימי מהמגוון האנושי.

  • ד”ר מיכל ניסים, ראשת מסלול מלמ”מ, המכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין
    ד”ר אורלי עידו, מרכזת התכנית בוגר בחינוך היסודי 30+ והתמחות חינוך מבוגרים, המכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין
    נעמי אריאל, מרצה, המכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין
    חני שמרלינג, מרצה, המכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין, מורה בבית הספר, בית איזי שפירא
    מטרת המחקר הנוכחי היא לחשוף את חוויותיהם של אנשי החינוך במסגרות של תלמידים עם מוגבלויות מרובות, אל מול האתגרים של ההוראה מרחוק והיתרונות הגלומים בה, ואת הצרכים שלהם ושל תלמידיהם שעליהם יש לענות כדי לאפשר הוראה מיטבית מרחוק בזמני סגר או בידוד.

  • אסטל סלוין – קלינאית תקשורת (Human Comm) MSc
    מדריך המציג לעומק את תוכנית הגמילה של בי”ס איזי שפירא ומוסיף תובנות על פי הניסיון שהצטבר בו. המדריך מתמקד בבניית תוכנית אישית עבור כל ילד ומתבגר, ומדגיש את היכולת של כל אדם להתקדם בדבר מה בתחום הגמילה.