מאגר הידע

 

חינוך ולמידה

  • טל אלון מן – ביבליותרפיסטית, מטפלת באוטיסטים ומדריכה הורים, אקטיביסטית אוטיסטית

    ד”ר דורית ברק – חוקרת, מלמדת ופועלת באקדמיה ובתכניות לסינגור עצמי וניהול עצמי של אנשים עם מוגבלות
    המאמר מביא את קולם של אוטיסטים בוגרי מערכת החינוך והורים לאוטיסטים בנוגע לחוויות של תלמידים אוטיסטים במערכת החינוך. המחקר משתף, איכותני ונכתב בהובלה אוטיסטית.

  • עורכות: טובה אליאסף – מנהלת ספרייה ומרכז מידע, בית איזי שפירא                                                                                  מיטל רפואה – עוזרת מחקר, מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    רשימת המאמרים, החוברות והספרים שנכתבו ע”י צוות בית איזי שפירא המעידה על התפתחותה של העשייה המקצועית המגוונת ורבת שנים בבית איזי שפירא ומתעדת גם את שותפינו לדרך.

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי ומנהל משאבי הידע, בית איזי שפירא
    ליאורה בן יהודה –  מרכז מרופין לקריירה, המכללה הטכנולוגית רופין
    מאמר שהתפרסם בכתב העת “אדם ועבודה” העוסק בזהות של מסוגלות כמפתח להשתלבות תעסוקתית.

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי ומנהל משאבי הידע, בית איזי שפירא
    המאמר הינו תקציר של הספר “זהות של מסוגלות – תשומת לב ללב בלקויות למידה” שעוסק בהשלכות של לקויות למידה מורכבות על עולמם הרגשי של אלה החיים איתן, ובביסוס זהות של מסוגלות.

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי ומנהל משאבי הידע, בית איזי שפירא
    הסוגיות הנסקרות במאמר זה בהקשר לאנשים עם מוגבלות, מחדדות את הצורך בפיתוח תפיסה עצמית חיובית ובביסוס זהות של מסוגלות במעגל החיים של אנשים עם מוגבלות.

     

  • פרופ’ מייקל שטיין – מנכ”ל, פרויקט בית הספר למשפטים של הרווארד בנושא מוגבלות, ארה”ב
    יואב קריים – מנהל היחידה לפיתוח קהילה ושינוי חברתי, בית איזי שפירא, ישראל
    סאמפדה שבדה – מנהלת Perkins, הודו
    דומיניק דיקס-פיק – מנהלת מחקר ואימפקט, קרן תיקון אפריקה, דרום אפריקה
    סבין וויינברגר – תקשורת ופיתוח פרויקטים, ICP Foundation of Munich, גרמניה
    דוריס שוסל – ראש פיתוח תאגידי, ICP Foundation of Munich, גרמניה
    בית איזי שפירא ופרויקט בית הספר למשפטים של אוניברסיטת הרווארד בנושא מוגבלות, אירחו את פאנל שדן בגישות ומודלים חדשניים לחינוך לגיל הרך, המספקים מענה הולם בהתאם לזכויות היסוד באמנה, המחייבות התערבות חינוכית מוקדמת. 

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי ומנהל משאבי הידע, בית איזי שפירא
    מאמר זה הינו תקציר של הספר “זהות של מסוגלות – תשומת לב ללב בלקויות למידה” אותו כתב מחבר המאמר ובו הוא מסביר בקצרה על זהות, זהות של מסוגלות וליקויי למידה והסתגלות מורכבים,  ומתאר את עשרת המרכיבים ההכרחיים לבניית זהות של מסוגלות.

  • د. بنيامين هوزمي – المدير الأكاديميّ، بيت إيزي شاﭘـيرا
    هذه المقالة هي ملخص لكتاب “هوية القدرة – الاهتمام بالقلب في صعوبات التعلم” الذي كتبه مؤلف المقال ، والذي يشرح فيه باختصار الهوية ، وهوية القدرة وإعاقات التعلم المعقدة والتكيف ، ويصف عشرة عناصر ضرورية لبناء هوية القدرة.

  • תאיר סטפנסקי – קלינאית תקשורת, בית ספר לחינוך מיוחד והמרכז הטכנולוגי, בית איזי שפירא

    דיינה קפל – מרפאה בעיסוק, בית ספר לחינוך מיוחד והמרכז הטכנולוגי, בית איזי שפירא
    המאמר מתאר את תהליך פיתוח יכולת הייצוג העצמי כפי שמתקיימים בבית הספר לחינוך מיוחד בבית איזי שפירא.

  • פרופ’ מייקל שטיין – בית הספר למשפטים אוניברסיטת הרווארד, ארה”ב
    יואב קריים – מנהל שותף, היחידה לפיתוח קהילתי ושינוי חברתי, בית איזי שפירא, ישראל
    וילפריד קיינץ – ראש מחלקת מחקר Zero Project, אוסטריה
    דבורה גליסון – מנהלת, אזור אסיה ופסיפיק, Perkins International, בי”ס פרקינס לעיוורים, ארה”ב
    מליסה מנדוזה – חברת פרויקט שירותי חינוך מיוחד, מרכז ניתוח מדיניות WORLD,  ,UCLA ארה”ב
    הפאנל התמקד באקו-סיסטם הדרוש להכללה אופטימלית בחינוך, תוך הדגשת שותפויות ותשתיות מקצועיות שונות הדרושות לנגישות אופטימלית, כמו גם את ההבדל בין הכללה לפיתוח זהות ייחודית, הרואה בנכות חלק לגיטימי מהמגוון האנושי.