מאגר הידע

 

בריאות הגוף והנפש

  • יצחק הירשברג – פסיכותרפיסט, מנהל המרכז לטיפול רגשי בילד ובמשפחה, בית איזי שפירא
    המאמר בוחן את הקשר בין סינגור עצמי והתפתחות העצמי תוך הגדרת מהו סינגור עצמי בהקשר האישי, מה היא תחושת העצמי ואיך היא מתפתחת, ומה משותף לשני מושגים אלו. כמו כן מציע המאמר מספר הצעות לעידוד סינגור עצמי אצל ילדים עם מוגבלויות, מנקודת מבט פסיכולוגית. 

  • רחלי בלום – קלינאית תקשורת, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    סרטון הכנה לביקור אצל השיננית לצורך ניקוי שיניים במרפאת השיניים בבית איזי שפירא, מלווה בתמונות שהן סמלים של תקשורת תומכת וחליפית (תת”ח).

  • ד”ר עופר עמרני – מנהל רפואי, מרפאת השיניים, בית איזי שפירא
    טיפולי שיניים הם חוויה לא פשוטה לכל אחד, לא כל שכן כשמדובר באנשים עם אוטיזם. ד”ר עופר עמרני, התארח ב –ynet וסיפר על גישת המרפאה להתמודדות עם הקשיים במתן טיפולי שיניים לאנשים עם אוטיזם ומוגבלויות שכליות.

  • יצחק הירשברג – מנהל המרכז לטיפול רגשי, בית איזי שפירא
    במאמרו בוחן יצחק הירשברג את מקומה שלל התנועה, בהתפתחות הרגשית הנורמטיבית, ואת ההשפעה האפשרית של הגוף הפגוע, והמוגבלות בתנועה על ההתפתחות הרגשית, ומתייחס לאופן שבו קשיים אלו באים לידי ביטוי ומעובדים בעבודה הטיפולית.

  • ד”ר איתי גל – Ynet
    הריקוד הזה גרם למיליונים ברחבי העולם לחייך: רופא השיניים ד”ר מוליק קורנהאוזר, מתנדב במרפאת השיניים המיוחדת של בית איזי שפירא, צולם כשהוא רוקד עם מטופל שחשש במשך שנים מטיפול שיניים. הנער הצליח להירגע, והסרטון בו השניים מפזזים לצלילי “אמינם” הפך לוויראלי, עם שיתופים ממדינות רבות בעולם.

  • צופן אגמון – מטפלת במוזיקה ופסיכותרפיסטית, המרכז לטיפול רגשי, בית איזי שפירא
    לקויות למידה “הולכות עם הילד” לכל מקום ומשפיעות על החוויה הפנימית שלו, על עולמו הרגשי ועל אופן התפיסה שלו את המציאות. צופן אגמון מציעה במאמרה לחזק ילד כזה בטיפול רגשי, לעודד אותו למיצוי של הדברים בהם הוא טוב ומוכשר יחד עם העלאת המודעות העצמית לקשייו, וכמו כן לעזור להורים להכיל את ילדם.

  • יצחק הירשברג – פסיכותרפיסט, מנהל המרכז לטיפול רגשי בילד ובמשפחה, בית איזי שפירא
    יצחק הירשברג מתאר את קשייהם של אחים החיים לצד אח פגוע, ומדגיש את הצורך להתייחס גם לילדים הנורמטיביים כביכול, אלו שפעמים רבות נושאים עול רגשי על כתפיהם בעקבות הפער בינם לבין האח הפגוע, עול שלרוב נותר לא מדובר ולא מטופל ומלווה אותם כל חייהם.

  • شافي ماشياح وطاقم وحدة التشخيص المزدوج, بيت إيزي شبيرا
    في المقال ، معلومات عن التشخيص المزدوج وعن وحدة التشخيص المزدوج في بيت إيزي شبيرا بالتعاون مع مستشفى شنايدر، ومراحل علاجه. 

  • יצחק הירשברג – פסיכותרפיסט, מנהל המרכז לטיפול רגשי בילד ובמשפחה, בית איזי שפירא
    מאמרו של יצחק הירשברג עוסק במקומו של הגופני בהתפתחות הנפשית ובהשלכות האפשריות של גוף פגוע או מוגבל על דימוי ותפיסת הגוף. כיצד משפיעה המוגבלות על התפתחות העצמי ועל התגבשות דימוי ותפיסת הגוף אצל ילדים ומבוגרים, ומהן ההשלכות האפשריות של מציאות זו.
    המאמר פורסם לראשונה ב: “שיקום: בטאון עמותת חומש”.

  • ד”ר ענת בניאל – מנהלת מרפאת השיניים לילדים ובוגרים עם מוגבלויות (לשעבר), בית איזי שפירא
    ד”ר בניאל מסבירה ומציעה טיפים לשמירה על בריאות הפה והשיניים של ילדים עם שיתוק מוחין.