מאגר הידע

 

בריאות הגוף והנפש

  • יצחק הירשברג – פסיכותרפיסט, מנהל המרכז לטיפול רגשי בילד ובמשפחה, בית איזי שפירא
    המאמר בוחן את מקומו של הגופני בטיפול באנשים עם מוגבלויות ואת השימוש הנעשה בגופו של המטפל בטיפול כזה.

     

  • ד”ר עופר עמרני – מנהל רפואי, מרפאת השיניים, בית איזי שפירא
    במאמר סקירת המאפיינים הדנטליים של אנשים עם מוגבלות, ודרכים למניעת מחלות ושמירה על היגיינת הפה שלהם, ובעת הצורך הגשת טיפול מונגש

  • עריכה: טובה אליאסף – מנהלת ספרייה ומרכז מידע, בית איזי שפירא
    הסבר על החוק וקישורים למידע רחב.

  • עורכות ראשיות:
    ד”ר עדי לוי-ורד – חוקרת ראשית, מכלול – יחידת הערכה ומחקר, קרן שלם
    מיה סבג – עוזרת מחקר, מכלול – יחידת הערכה ומחקר, קרן שלם
    שותפות עריכה: 
    ענת פרנק – מנהלת תוכן – תכניות ייחודיות, שירות להערכה והכרה, אגף הערכה, הכרה ותכניות, מינהל מוגבלויות , משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים
    שרון גנות – מנהלת ידע ושותפויות, קרן שלם
    החוברת מאגדת את הידע הבסיסי והעדכני בנושא של התנהגות מאתגרת בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.

  • יצחק הירשברג – פסיכותרפיסט, מנהל המרכז לטיפול רגשי בילד ובמשפחה, בית איזי שפירא
    ראוי לתת את הדעת גם להיבט ההנגשה הרגשית. הליווי הרגשי המתאים לאנשים עם מוגבלות מהווה עבורם מעין רמפה נפשית שתאפשר לממש את יכולותיהם, כל אחד לפי כישוריו.

  • עריכה: טובה אליאסף – מנהלת ספרייה ומרכז מידע, בית איזי שפירא
    הסבר על החוק וקישורים למידע נרחב עליו.

  • עריכה: טובה אליאסף – מנהלת ספרייה ומרכז מידע, בית איזי שפירא
    הסבר על החוק, פירוט הזכאויות הנובעות ממנו ומידע על שירותי התפתחות הילד לילדים עם בעיות התפתחותיות ורפואיות.

  • בית איזי שפירא
    מרפאת השיניים של בית איזי שפירא מציעה שיטה וכלים ייחודים לטיפולי שיניים לילדים ובוגרים עם מוגבלות

  • רחלי בלום – קלינאית תקשורת, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    סרטון הכנה לביקור אצל השיננית לצורך ניקוי שיניים במרפאת השיניים בבית איזי שפירא, מלווה בתמונות שהן סמלים של תקשורת תומכת וחליפית (תת”ח).

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי, בית איזי שפירא
    הורות לילד עם מוגבלות שכלית התפתחותית הינה חוויה מורכבת המתאפיינת באתגרים, צמיחה ודחק משמעותי במערכת המשפחתית. כל אלה מתעצמים כאשר ה”אבחנה כפולה” ולצד מוגבלות שכלית התפתחותית הילד מאובחן גם עם הפרעה רגשית, נפשית או התנהגותית.
    המאמר מתאר את האתגר הכפול עמו מתמודדים הורים לבנים ולבנות עם “אבחנה כפולה”.