אסטל סלוין – קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי"ס איזי שפירא
רז טננבאום – קלינאית תקשורת, בית איזי שפירא
ילדים ומבוגרים, אשר מסיבות שונות מתקשים לדבר ולהביע עצמם באמצעות דיבור משתמשים במגוון ערוצי תקשורת אשר תומכים בדיבור הלקוי או שמהווים לו תחליף. המאמר מתאר את ערוצי התקשורת הללו המכונים תקשורת תומכת וחלופית – תת"ח
ד”ר דנה רוט – מנהלת יחידת המחקר, בית איזי שפירא
חלי פרץ – אחראית הערכת תכניות, היחידה למחקר והערכה, בית איזי שפירא
מחקר ההערכה זה, שיתוף פעולה בין קרן שלם, עמותת גוונים (שדרות) משרד הרווחה (מחוז דרום) ומכון טראמפ בבית איזי שפירא, בדק האם הקורס השיג את מטרותיו ומהי התרומה הייחודית של הרכב הקבוצה – אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומטפליהם, – להשגת מטרות אלה.
המחקר מומן ונערך ביוזמת קרן שלם בשיתוף השירות בקהילה, האגף לטיפול באדם עם מש”ה.
סו זהבי, מרכז לתנועה ולספורט, בית איזי שפירא
במרכז לתנועה וספורט של בית איזי שפירא פותח מודל עבודה ייחודי המתבסס על עקרונות של “ניתוח יישומי של ההתנהגות” בפעילות הגופנית. המודל מאפשר גם לילדים המתקשים להשתלב חברתית להשתתף בפעילות גופנית המותאמת ליכולותיהם וצורכיהם.
המאמר מתאר את המודל ומדגים אותו באמצעות תיאורי מקרה.
ד”ר מישל שפירא – מנהלת תחום סנוזלן (לשעבר), בית איזי שפירא
“סנוזלן” הינו סביבה מותאמת סנסורית משולבת עם גישת “המטפל המאפשר”. על פי גישה זו, לגרייה רב חושית מבוקרת, השפעה רבה על יכולתו של המטופל להגיע לוויסות חושי ופניות ללמידה. הגישה מבחינה בין גירויים מעוררים או מרגיעים, המותאמים מבחינת האופי, כמות, ארגון ועוצמת הגירויים לצרכיו האינדיבידואליים של כל מטופל.
לפניכם “ספר הסנוזלן”, 2015, מאת ד”ר מישל שפירא בטקסט מלא בעברית.