מאגר הידע

 

חינוך ולמידה

  • ד”ר מיכל ניסים, ראשת מסלול מלמ”מ, המכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין
    ד”ר אורלי עידו, מרכזת התכנית בוגר בחינוך היסודי 30+ והתמחות חינוך מבוגרים, המכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין
    נעמי אריאל, מרצה, המכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין
    חני שמרלינג, מרצה, המכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין, מורה בבית הספר, בית איזי שפירא
    מטרת המחקר הנוכחי היא לחשוף את חוויותיהם של אנשי החינוך במסגרות של תלמידים עם מוגבלויות מרובות, אל מול האתגרים של ההוראה מרחוק והיתרונות הגלומים בה, ואת הצרכים שלהם ושל תלמידיהם שעליהם יש לענות כדי לאפשר הוראה מיטבית מרחוק בזמני סגר או בידוד.

  • אסטל סלוין – קלינאית תקשורת (Human Comm) MSc
    מדריך המציג לעומק את תוכנית הגמילה של בי”ס איזי שפירא ומוסיף תובנות על פי הניסיון שהצטבר בו. המדריך מתמקד בבניית תוכנית אישית עבור כל ילד ומתבגר, ומדגיש את היכולת של כל אדם להתקדם בדבר מה בתחום הגמילה.  

  • נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, רכזת תחום טכנולוגי, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    לכל ילד וילדה יש את הזכות לשחק, לצורך כך יש להעלות את המודעות לתחום ולקדם פיתוח משחקים פיזיים ודיגיטליים שיתאימו לילדים עם וללא מוגבלות.

  • מירב דוסטר – Mako
    ריאיון עם ד”ר בני הוזמי על תוכנית “אוניברסיטה משולבת” שנוסדה בבית איזי שפירא ונועדה לתת לאנשים עם לקויות למידה מורכבות והסתגלות, כלים להצלחה בחיים ובאהבה.

  • ליטל ברלב, מריאלה יאבו, הילה רימון-גרינשפן, יניב אורן, לייה מורן-גלעד – צוות מוגבלויות (חטיבת המשפחה), מכון מאיירס-ג’וינט-ברוקדייל
    מסמך זה סוקר את מערכת החינוך בהקשר של ילדים עם מוגבלות ואת התמיכה שהם ומשפחתם מקבלים בעת משבר הקורונה, תוך מיקוד בכמה מדינות מרכזיות.

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי, בית איזי שפירא
    ד”ר שושנה ניסים – מרצה לחינוך מיוחד, רכזת תכנית “עוצמות”, ביה”ס לחינוך, אוניברסיטת בר אילן
    ליטל שני –  רכזת ניהול ידע, יחידת ניהול ידע, בית איזי שפירא
    חוברת הקורס שמטרתו הסרת חסמים אותם חווים בוגרים עם לקויות למידה מורכבות בתחום ההתנהלות הכלכלית. 

  • פרופ‘ שונית רייטר – פרופ’ אמריטה, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה
    פרופ’ רייטר מציגה את עמדתה לפיה בעקבות התחזקותה של “תנועת השילוב”, תרומתו של החינוך המיוחד לחינוך הרגיל מתעצמת וגוברת בשני היעדים של החינוך: מצוינות חינוכית ושוויון חברתי.

  • ימית לביא – רכזת מתנדבים, בית איזי שפירא
    לילך בר – עובדת סוציאלית קהילתית, רכזת המרכז לפיתוח מנהיגות, בית איזי שפירא
    תיאור צהרון המתקיים בבית איזי שפירא בו שוהים ילדים בני קבוצת השווים – לכולם מוגבלויות דומות.

  • עריכה: טובה אליאסף – מנהלת ספרייה ומרכז מידע, בית איזי שפירא
    הסבר על החוק.

  • אסטל סלוין – קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי”ס איזי שפירא
    צוות קלינאיות תקשורת ומרפאות בעיסוק, בית הספר בית איזי שפירא
    במאמר מתוארות שתי פעילויות, מתוך מערך רחב יותר של עשייה שפותחה בבית הספר בית איזי שפירא, במטרה לפתח מיומנויות של כישורי חיים ולקדם השתתפות ילדים עם מוגבלות בפעילויות שכיחות בקהילה.
    במאמר מתוארות שתי פעילויות, מתוך מערך רחב יותר של עשייה שפותחה בבית הספר בית איזי שפירא, במטרה לפתח מיומנויות של כישורי חיים ולקדם השתתפות ילדים עם מוגבלות בפעילויות שכיחות בקהילה.