איריס אדטו-בירן – רכזת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
עם ההתפתחות הטכנולוגית בעשורים האחרונים, פותחה טכנולוגיה מסייעת (Assistive Technology) ללמידה, ובה עזרים, תוכנות ואפליקציות שהשימוש בהם מסייע לעקוף קשיי למידה, משפר את ההישגים הלימודיים, ומקדם את תחושת המסוגלות וההצלחה בקרב תלמידים עם לקויות למידה. במפגש זה הדגמה של טכנולוגיה מסייעת ללמידה, ודיון על סוגיות הקשורות בהטמעתה.
שמואל נעמן, ישראל – Philosoft Mobile, ישראל
המכשיר הן במתן פקודות והן בכתיבה של טקסטים ארוכים בצורה יעילה ומהירה.
מר נעמן מתאר בהרצאתו פרויקט המנסה להנגיש לאנשים עיוורים וכבדי ראיה את הטלפון החכם מבוסס המגע תוך כדי שימוש בטכנולוגיות לזיהוי קול. השימוש בטכנולוגיות מבוססות הקול מאפשר לעיוורים לנצל בצורה אופטימלית יותר את היכולות של
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
האייפד הוא אמצעי טכנולוגי נורמטיבי והתאמתו לאנשים עם מוגבלויות שונות מקדם את השתתפותם בקהילה, מאפשר להם למצות טוב יותר הזדמנויות בתחומי חיים שונים ומקדם בכך שוויון זכויות. המאמר מתאר את האפשרויות הרבות הגלומות באייפד ואת המרכז לייעוץ טכנולוגי שקם בבית איזי שפירא בעקבות התובנה כי חשוב לפתח מענים טכנולוגיים לצרכים השונים של ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות ושל משפחותיהם, והניסיון הרב שהצטבר בו בתחום זה.
דיינה קפל – מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, רכזת תחום טכנולוגי, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
בהרצאה ניתוח של מודלים שונים של משחק עבור ילדים עם מוגבלויות, תוך התייחסות למשחק עם חפצים ולמשחק עם אמצעים טכנולוגיים, מוצג כיצד משחקים טכנולוגיים באים לידי ביטוי בהשתתפות של ילדים עם מוגבלות במשחקים שונים, ושיפור מיומנויות הקשורות למשחק, תוך התייחסות לדילמות וסוגיות מקצועיות ואתיות, והאם מאפיינים שונים של משחקי מחשב ואפליקציות מעודדים משחקיות ומאפייני משחק נוספים.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
רחלי בלום – המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
איריס אדטו-בירן – רכזת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
האייפד לא נוצר בעבור אנשים עם מוגבלות, ודווקא משום כך הוא מוביל לשינוי של ממש באיכות חייהם. בבית איזי שפירא נמצא כי השימוש באייפד מעודד מוטיבציה ומעורבות בהשתתפות במגוון פעילויות בקרב ילדים ובוגרים עם מוגבלות. המאמר מתאר את ההטמעה והשימוש באייפד לצרכי פנאי ומשחק, חינוך ותקשורת, ומציג רשימה של אפליקציות.
המאמר פורסם לראשונה ב – IJOT – כתב עת ישראלי לריפוי בעיסוק.