מאגר הידע

 

חינוך ולמידה

  • פרופ’ מייקל שטיין – בית הספר למשפטים אוניברסיטת הרווארד, ארה”ב
    יואב קריים – מנהל שותף, היחידה לפיתוח קהילתי ושינוי חברתי, בית איזי שפירא, ישראל
    וילפריד קיינץ – ראש מחלקת מחקר Zero Project, אוסטריה
    דבורה גליסון – מנהלת, אזור אסיה ופסיפיק, Perkins International, בי”ס פרקינס לעיוורים, ארה”ב
    מליסה מנדוזה – חברת פרויקט שירותי חינוך מיוחד, מרכז ניתוח מדיניות WORLD,  ,UCLA ארה”ב
    הפאנל התמקד באקו-סיסטם הדרוש להכללה אופטימלית בחינוך, תוך הדגשת שותפויות ותשתיות מקצועיות שונות הדרושות לנגישות אופטימלית, כמו גם את ההבדל בין הכללה לפיתוח זהות ייחודית, הרואה בנכות חלק לגיטימי מהמגוון האנושי.

  • ד”ר מיכל ניסים, ראשת מסלול מלמ”מ, המכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין
    ד”ר אורלי עידו, מרכזת התכנית בוגר בחינוך היסודי 30+ והתמחות חינוך מבוגרים, המכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין
    נעמי אריאל, מרצה, המכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין
    חני שמרלינג, מרצה, המכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין, מורה בבית הספר, בית איזי שפירא
    מטרת המחקר הנוכחי היא לחשוף את חוויותיהם של אנשי החינוך במסגרות של תלמידים עם מוגבלויות מרובות, אל מול האתגרים של ההוראה מרחוק והיתרונות הגלומים בה, ואת הצרכים שלהם ושל תלמידיהם שעליהם יש לענות כדי לאפשר הוראה מיטבית מרחוק בזמני סגר או בידוד.

  • אסטל סלוין – קלינאית תקשורת (Human Comm) MSc
    מדריך המציג לעומק את תוכנית הגמילה של בי”ס איזי שפירא ומוסיף תובנות על פי הניסיון שהצטבר בו. המדריך מתמקד בבניית תוכנית אישית עבור כל ילד ומתבגר, ומדגיש את היכולת של כל אדם להתקדם בדבר מה בתחום הגמילה.  

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי, בית איזי שפירא
    ד”ר שושנה ניסים – מרצה לחינוך מיוחד, רכזת תכנית “עוצמות”, ביה”ס לחינוך, אוניברסיטת בר אילן
    ליטל שני –  רכזת ניהול ידע, יחידת ניהול ידע, בית איזי שפירא
    חוברת הקורס שמטרתו הסרת חסמים אותם חווים בוגרים עם לקויות למידה מורכבות בתחום ההתנהלות הכלכלית. 

  • ליטל ברלב, מריאלה יאבו, הילה רימון-גרינשפן, יניב אורן, לייה מורן-גלעד – צוות מוגבלויות (חטיבת המשפחה), מכון מאיירס-ג’וינט-ברוקדייל
    מסמך זה סוקר את מערכת החינוך בהקשר של ילדים עם מוגבלות ואת התמיכה שהם ומשפחתם מקבלים בעת משבר הקורונה, תוך מיקוד בכמה מדינות מרכזיות.

  • פרופ‘ שונית רייטר – פרופ’ אמריטה, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה
    פרופ’ רייטר מציגה את עמדתה לפיה בעקבות התחזקותה של “תנועת השילוב”, תרומתו של החינוך המיוחד לחינוך הרגיל מתעצמת וגוברת בשני היעדים של החינוך: מצוינות חינוכית ושוויון חברתי.

  • עריכה: טובה אליאסף – מנהלת ספרייה ומרכז מידע, בית איזי שפירא
    הסבר והרחבה על החוק והתיקונים שתוקנו לו ועל שירותי התפתחות הילד לילדים עם בעיות התפתחותיות ורפואיות.

  • עריכה: טובה אליאסף – מנהלת ספרייה ומרכז מידע, בית איזי שפירא
    הסבר על החוק החינוך לילדים חולים השוהים בביתם וילדים חולים המאושפזים בבית חולים.

  • עריכה: טובה אליאסף – מנהלת ספרייה ומרכז מידע, בית איזי שפירא
    הסבר ופירוט תחולת החוק וקישור למידע נוסף.

  • עריכה: טובה אליאסף – מנהלת ספרייה ומרכז מידע, בית איזי שפירא
    הסבר ומידע על החוק.