מאגר הידע

 

משפחה ומעגל החיים

  • יקיר פניני מנדל – ישראל מעבר למוגבלות, ג’וינט ישראל, קרן משפחת רודרמן, ישראל
    בהרצאה תיאור של תכניות הכשרה ותכניות התנדבות עבור הורים עם מוגבלויות, תוך שימת דגש על תכנית ההתנדבות עם מכון אדלר וממצאי דו”ח המחקר המלווה.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • סוג’וד סלימאן, קשר – הבית של המשפחות המיוחדות, ישראל
    גב’ סלימאן, מארגון קשר – הבית של המשפחות המיוחדות, מתארת בהרצאתה תכנית של ארגון “קשר” שיושמה בשלושה בתי ספר במזרח ירושלים לפיה חייבת להיות שותפות של שוויון בין ההורים למערכת החינוך בכל הנוגע להתפתחות הילד ורווחתו תוך התאמה לצרכיו השונים.
    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • דר’ שמשון נייקרוג – אוניברסיטת אריאל בשומרון
    דר’ דנה רוט – מנהלת יחידת המחקר, בית איזי שפירא
    ג’ין יודס – מנכ”לית, בית איזי שפירא
    נואף זמירו – מנהל קו הייעוץ למשפחות, מרכז סינדיאן, בית איזי שפירא

    איכות חיים במשפחה היא הרמה הכללית שבה צרכי המשפחה מקבלים מענה, המידה בה המשפחות נהנות משהייה יחד והמידה בה המשפחות מסוגלות לעשות דברים עבור עצמן.
    המאמר מציג את ממצאיו של מחקר על איכות חייהן של משפחות בחברה הערבית בישראל שבהן אחד מבני המשפחה הוא עם מוגבלות.  

  • יצחק הירשברג – פסיכותרפיסט, מנהל המרכז לטיפול רגשי בילד ובמשפחה, בית איזי שפירא
    המאמר מסביר את קשייהם של הורים לילדים עם מוגבלות התפתחותית בעת חירום, ומייעץ כיצד ניתן להתמודד עם הקשיים המיוחדים העומדים בפניהם.

  • נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    ד”ר דנה רוט – מנהלת מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    הן להורים והן למורים תפקיד מרכזי בתהליך הטיפול בילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית-קשה. המחקר בדק את הקשר בין הדיווח על המיומנויות החברתיות של הילד לבין הדחק ההורי ואת ההתאמה בין דיווח ההורים לבין דיווח המורים על המיומנויות החברתיות של הילד.

  • د. شمشون نيكروغ – جامعة ارييل في السامرة
    د. دانا روط – مديرة قسم البحث والتقييم ، بيت ايزي شابيرا
    جين يودس – الرئيس التنفيذي لشركة, بيت ايزي شابيرا
    نواف زاميرو – مديرة خط الإرشاد الأسري ، مركز سينديان ، بيت ايزي شابيرا
    نوعية الحياة في الأسرة هي المستوى العام الذي يتم فيه تلبية احتياجات الأسرة ، ومدى تمتع العائلات بالتواجد معًا ومدى قدرة العائلات على القيام بالأشياء من أجلها.
    يعرض المقال نتائج دراسة حول نوعية حياة العائلات في المجتمع العربي في إسرائيل حيث يكون أحد أفراد الأسرة من مع الإعاقة.

  • חני שחק – מנהלת בית ספר איזי שפירא
    למשפחה תפקיד מרכזי בחיי הילד ובידיה ידע רב אודות יכולות הילד שלה, קשייו וצרכיו. בית ספר “בית איזי שפירא” הוא בית ספר ממוקד משפחה השם את המשפחה במוקד העשייה ותומך ביכולת ההורים לאפשר לילדיהם למצות את הפוטנציאל שלהם. המאמר מתאר את עקרונות המודל והנחות היסוד שלו.

  • שוש קמינסקי – ממונה על החטיבה הקהילתית ופיתוח משאבי ידע, בית איזי שפירא
    אחים של ילדים עם מוגבלות נפגשים עם סטיגמות הרווחות בחברה כלפי אנשים עם מוגבלות הנובעות מבורות, חוסר מידע וידע. הדעות הקדומות והקושי החברתי בקבלת האחר השונה, מעמיד את האחים בפני התמודדויות עם אתגרים, קשיים וחוויות רגשיות מורכבות.
    המאמר מתאר תוכנית התערבות בסביבה החברתית של האחים שמטרתה העצמת האחים ויצירת שינוי בעמדות כלפי אנשים עם מוגבלות בקרב ילדים בסביבה החברתית שלהם.

  • לילי לוינטון – סמנכ”לית מקצועית, בית איזי שפירא
    שירות ממוקד משפחה הוא מודל המכיר בקשר שבין רווחת המשפחה לרווחת הילד ובידע הרב המצוי בידי ההורים אודות יכולות הילד שלהם, קשייו וצרכיו. לכן הוא מתמקד בפיתוח העוצמות והכוחות של הילד ושל המשפחה כולה. המאמר מתאר את הנחות היסוד והעקרונות המרכזיים של המודל.

  • ليلي ليفنطون – نائبة المديرة المهنية، بيت ايزي شبيرا
    الخدمة التي تركز على الأسرة هي نموذج يعترف بالعلاقة بين رفاه الأسرة ورفاه الطفل والمعرفة الكبيرة التي يمتلكها الوالدان حول قدرات طفلهما وصعوباته واحتياجاته. لذلك ، يركز على تطوير نقاط القوة والقدرة لدى الطفل والأسرة بأكملها. تصف المقالة الافتراضات والمبادئ الأساسية للنموذج.