מאגר הידע

 

טכנולוגיה

  • אורית גרינשטיין – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, המרכז לייעוץ טכנולוגי בית איזי שפירא ופרויקט הנגשת תקשורת עמותת IsrALS
    מערכות מיקוד מבט הן כלי לתקשורת תומכת וחליפית המאפשרות הרחבת אפשרויות הטיפול ומשמשות גם להעשרת תכני פנאי ומשחק. בוובינר מוצגות דוגמאות לשילוב משחק בעת שימוש במערכת מיקוד מבט.

  • שרית טרסר – מרפאה בעיסוק .O.T , M.Sc, דוקטורנטית בחוג לריפוי בעיסוק, אוניברסיטת חיפה
    בוובינר על עולם המציאות המדומה, יתרונותיה של הטכנולוגיה לטיפול התפתחותי וכיצד אפשר להפוך את הווירטואלי לריאלי בחדר הטיפולים.

  • הארץ
    פיתוח משותף של מעבדות SAP בישראל עם המרכז הטכנולוגי של בית איזי שפירא, הביא לעולם את issieBoard, מקלדת וירטואלית ייחודית המיועדת לילדים ולמבוגרים עם מוגבלויות שונות.

     

  • דיינה קפל – דיינה קפל, מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    רחלי בלום – קלינאית תקשורת, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    בשל האפשרויות הרבות הטמונות בו, הפך האייפד לכלי המשמש כטכנולוגיה מסייעת לכל דבר עבור אנשים עם מוגבלות והוא מסייע במגוון תחומים. המאמר ממפה את האפשרויות השונות שהאייפד מציע לפי תחומים וצרכים שיקומיים שונים. 

  • יעל אלשטיין – מנהלת המרכז הטכנולוגי (לשעבר), בית איזי שפירא
    כדי לעודד יזמות וחדשנות בתחום הטכנולוגיה המסייעת ולקדם שינוי חברתי משמעותי, מגזרים שונים צריכים לשלב כוחות. במאמר  מתארת יעל אלשטיין את הצורך והיתרון שבשיתוף פעולה חוצה-מגזרי. 

  • רז טננבאום – קלינאית תקשורת ומרכזת תא קלינאיות תקשורת במרכז דה לו, בית איזי שפירא
    רחלי בלום – קלינאית תקשורת, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    ענגי קפלן-גל – מרפאה בעיסוק, רכזת תחום הסנוזלן, בית איזי שפירא

    המאמר מנסה לבחון את תרומתה של מערכת מיקוד מבט למערך התקשורת של אחת מהפעוטות המבקרת במרכז “דה לו”, מעון היום השיקומי בבית איזי שפירא. המאמר מנסה להבהיר מדוע, למרות המורכבות הרבה הכרוכה בשימוש במערכת, מערכת מיקוד המבט נתפסת על ידי כלל הצוות כחלק בלתי נפרד ממערך התקשורת של הפעוטה.

  • דפנה רביב-כרמי – מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    ד”ר דנה רוט – מנהלת מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    צוות הערכה ממחלקת המחקר והערכה בבית איזי שפירא ליווה את תהליך ההטמעה של אפליקציית “הכל בראש” של חברת Sesame Enable שיזמה ופיתחה אותה וחברת Google שנתנה את הגב הכלכלי לפרויקט. מסמך זה יציג את הלמידה, התובנות והמסקנות מתהליך הערכה של מוצר טכנולוגי בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות.

  • אילנה בניש – מורשית נגישות השירות
    הוובינר עסק בהתאמות נגישות למסמכים דיגיטליים בפורמטים נפוצים כגון Microsoft Word, Adobe PDF ויישומי מיקרוסופט נוספים.

  • נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, רכזת תחום טכנולוגי, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    הוובינר מציג כיצד ניתן להשתמש בפעולות שונות כגון הקלדה, צילום והקראה לצורך הנגשת הלמידה. 

  • דפנה רביב-כרמי – מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    מטרתה של הנגשה הינה ליצור הכלה מרבית של אנשים עם מוגבלות בחברה ולהבטיח את זכותם לחיות את חייהם בשוויון מלא, בעצמאות ובכבוד, להשתתף ולפעול בכל תחומי החיים.
    סקירה זו שמה לה למטרה לבחון את מהות המושג “נגישות/הנגשה ויזואלית” עבור אנשים עם לקות ראייה/עיוורון וכיצד הוא מיושם הלכה למעשה.