מאגר הידע

 

טכנולוגיה

  • דיינה קפל – דיינה קפל, מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    רחלי בלום – קלינאית תקשורת, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    בשל האפשרויות הרבות הטמונות בו, הפך האייפד לכלי המשמש כטכנולוגיה מסייעת לכל דבר עבור אנשים עם מוגבלות והוא מסייע במגוון תחומים. המאמר ממפה את האפשרויות השונות שהאייפד מציע לפי תחומים וצרכים שיקומיים שונים. 

  • יעל אלשטיין – מנהלת המרכז הטכנולוגי (לשעבר), בית איזי שפירא
    כדי לעודד יזמות וחדשנות בתחום הטכנולוגיה המסייעת ולקדם שינוי חברתי משמעותי, מגזרים שונים צריכים לשלב כוחות. במאמר  מתארת יעל אלשטיין את הצורך והיתרון שבשיתוף פעולה חוצה-מגזרי. 

  • רז טננבאום – קלינאית תקשורת ומרכזת תא קלינאיות תקשורת במרכז דה לו, בית איזי שפירא
    רחלי בלום – קלינאית תקשורת, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    ענגי קפלן-גל – מרפאה בעיסוק, רכזת תחום הסנוזלן, בית איזי שפירא

    המאמר מנסה לבחון את תרומתה של מערכת מיקוד מבט למערך התקשורת של אחת מהפעוטות המבקרת במרכז “דה לו”, מעון היום השיקומי בבית איזי שפירא. המאמר מנסה להבהיר מדוע, למרות המורכבות הרבה הכרוכה בשימוש במערכת, מערכת מיקוד המבט נתפסת על ידי כלל הצוות כחלק בלתי נפרד ממערך התקשורת של הפעוטה.

  • דפנה רביב-כרמי – מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    ד”ר דנה רוט – מנהלת מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    צוות הערכה ממחלקת המחקר והערכה בבית איזי שפירא ליווה את תהליך ההטמעה של אפליקציית “הכל בראש” של חברת Sesame Enable שיזמה ופיתחה אותה וחברת Google שנתנה את הגב הכלכלי לפרויקט. מסמך זה יציג את הלמידה, התובנות והמסקנות מתהליך הערכה של מוצר טכנולוגי בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות.

  • אילנה בניש – מורשית נגישות השירות
    הוובינר עסק בהתאמות נגישות למסמכים דיגיטליים בפורמטים נפוצים כגון Microsoft Word, Adobe PDF ויישומי מיקרוסופט נוספים.

  • נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, רכזת תחום טכנולוגי, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    הוובינר מציג כיצד ניתן להשתמש בפעולות שונות כגון הקלדה, צילום והקראה לצורך הנגשת הלמידה. 

  • דפנה רביב-כרמי – מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    מטרתה של הנגשה הינה ליצור הכלה מרבית של אנשים עם מוגבלות בחברה ולהבטיח את זכותם לחיות את חייהם בשוויון מלא, בעצמאות ובכבוד, להשתתף ולפעול בכל תחומי החיים.
    סקירה זו שמה לה למטרה לבחון את מהות המושג “נגישות/הנגשה ויזואלית” עבור אנשים עם לקות ראייה/עיוורון וכיצד הוא מיושם הלכה למעשה.

  • נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, רכזת תחום טכנולוגי, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    דיינה קפל – דיינה קפל, מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
    עבור אנשים עם מוגבלויות היכולת להקליד יכולה להיות מיומנות חיונית המאפשרת למידה, שימוש במכשירי תקשורת, עבודה, גישה לרשתות חברתיות ועוד. אפליקציית IssieBoard  המתוארת במאמר היא אפליקציה של מקלדת וירטואלית המאפשרת למשתמשים להתאים מגוון תכונות חזותיות ובכך מספקת התאמה אישית מרבית. הרמזים החזותיים מסייעים למשתמשים לזהות את מיקום האותיות ומייעלים את תהליך ההקלדה. 

  • אלכס גכט

    צוות מכון טראמפ והמרכז לייעוץ טכנולוגי מציגים מפגש מקוון שנערך כחלק מסדרת מפגשים בנושא: “טכנולוגיה ואנשים עם מוגבלות”.
    הוובינר העוסק באפשרויות הרבות הגלומות בהדפסות תלת-מימד, מתאר את תהליך  הפיתוח והייצור של ה Colibri המשמש ככלי עזר המופעל באמצעות הפה, משלב הגדרת הצורך ועד להדפסת האביזר במדפסת תלת מימד.

  • איריס אדטו-בירן – רכזת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
    במפגש על טכנולוגיה מסייעת – עזרים, תוכנות ואפליקציות, אשר השימוש בהם מסייע לעקוף קשיי למידה, משפר את ההישגים הלימודיים, מקדם את תחושת המסוגלות וההצלחה בקרב סטודנטים.