מאגר הידע

 

חינוך ולמידה

  • רז טננבאום – בית איזי שפירא, ישראל
    רחלי בלום – בית איזי שפירא, ישראל
    ההרצאה מתמקדת בשפת תמונות וביכולת, שמסתמכת על מחקר וניסיון שהצטברו במרכז דה-לו לגיל הרך בבית איזי שפירא, לבנות לוחות תקשורת שמתאימים באופן אופטימלי לכל ילד עם לקויי שפה ותקשורת.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015 

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי, בית איזי שפירא
    מטרת המאמר הינה להעמיק את הבנת ההשלכות הרגשיות של לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד על עולמם הרגשי של החווים אותן. במאמר מתאר ד”ר בנימין הוזמי, הוגה ומקים “האוניברסיטה המשולבת”  את תוכנית “האוניברסיטה המשולבת” ככלי מעצים ומעשיר הנותן מענה לצרכים הרגשיים של בוגרים עם לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד ומאפשר להם חוויה מתקנת באמצעות למידה בקרב קבוצת השווים במוסד אקדמי. המאמר פורסם בכתב העת מידעו”ס, גיליון 78, דצמבר 2015.

  • עדנה קרני – מנהלת מרכז דה-לו, בית איזי שפירא
    חלי פרץ – אחראית הערכת תכניות, היחידה למחקר והערכה, בית איזי שפירא

    החוברת מתארת את מודל העבודה לשילוב בגיל הרך, כפי שפותח במרכז אהרון דה-לו , בבית איזי שפירא, במטרה לשמש כלי עזר למסגרות משלבות ולכאלה המעוניינות לשלב וכן לאנשי מקצוע המבקשים לפתח מודלים דומים.

  • אילאיל לדר, עמותת ית”ד: ילדי תסמונת דאון, ישראל
    גב’ לדר מתארת בהרצאתה את מודל השילוב היחידני אותו מיישם המרכז לקידום החינוך והשילוב של עמותת ית”ד עבור ילדים עם תסמונת דאון.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • קרן רוג’רס, בית החולים לילדים לוס אנג’לס, ארה”ב
    גב’ רוג’רס מציגה תכנית עבודה שמטרתה היא הקניית כישורים שיביאו להפחתת הסיכון לפגיעות בילדים עם נכויות התפתחותיות.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • תמר שפיצר, משרד החינוך, ישראל
    גב’ שפיצר מתארת בהרצאתה את מודל ההדרכה והשילוב של “מתי”א יחדיו”. התכנית מייצגת ראייה הוליסטית של התלמיד ומכוונת למתן מענה לימוד, שילוב חברתי וקידום מיומנויות אקדמיות ותפקודיות.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • לילי לוינטון – סמנכ”לית מקצועית, בית איזי שפירא
    המאמר מתאר את תהליך ההערכה הרב-מקצועית הנעשית תוך שימוש במדדים תקניים ובשיטת לא-פורמאליות. ההערכה נעשית בשיתוף עם הורי הילד המוערך והם יכולים לבחור את מידת מעורבותם בתהליך הטיפול בו.

  • חלי פרץ – אחראית הערכת תכניות, היחידה למחקר והערכה, בית איזי שפירא
    תיאור תהליך ההערכה של תכנית הגמילה בבית הספר בבית איזי שפירא הכולל ראיונות אישיים עם הורים ואנשי הצוות – מחנכת וסייעת – בכל כיתה.

  • ليلي ليفنطون – نائبة المديرة المهنية، بيت ايزي شبيرا
    تصف المقالة عملية التقييم متعدد التخصصات التي تتم باستخدام المقاييس القياسية والأساليب غير الرسمية. يتم التقييم بالتعاون مع والدي الطفل ويمكنهم اختيار درجة مشاركتهم في عملية الرعاية. 

  • אסטל סלוין – קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי”ס איזי שפירא
    חני שחק – מנהלת בית ספר איזי שפירא
    גמילה מחיתולים תורמת לרכישת שליטה של הילד על גופו ומעצימה את תחושת העצמאות שלו. הגמילה מחיתולים היא שלב משמעותי בתהליך החברתי-חינוכי של הילד, תורמת לאיכות חייו וחיי משפחתו ושומרת על כבודו. המצגת מתארת את תהליך הגמילה של ילדים עם צרכים מיוחדים כפי שמתקיים בבית הספר איזי שפירא, תוך שיתוף פעולה עם הורי התלמידים.