מאגר הידע

 

חינוך ולמידה

  • אסטל סלוין – קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי”ס איזי שפירא
    חני שחק – מנהלת בית ספר איזי שפירא
    לאה שטרן – עו”ס בית ספר איזי שפירא
    גמילה מחיתולים הינה שלב משמעותי בתהליך החינוכי-חברתי של הילד, שלב המשקף את ציפיות החברה להתאמת התנהגותו לדרישותיה. בחוברת תכנית גמילה מחיתולים לילדים עם מוגבלויות.

  • חני שחק – מנהלת בית ספר איזי שפירא
    אסטל סלוין – קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי”ס איזי שפירא
    חני שמרלינג – מחנכת, בית הספר איזי שפירא
    הדס סעאת – מחנכת, בית הספר איזי שפירא
    שי יוסף – מחנכת, בית הספר איזי שפירא
    הספר הינו תוצר של התכנית “איזי מטיילת בעולם” שנבנתה והועברה ע”י צוות המורות בבית הספר “איזי שפירא” כחלק מנושא החינוך הלשוני.

  • חני שחק – מנהלת בית ספר איזי שפירא
    אסטל סלוין – קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי”ס איזי שפירא
    המאמר מתאר את התכנית “איזי מטיילת בעולם” שנבנתה והועברה ע”י צוות המורות בבית הספר “איזי שפירא” כחלק מנושא החינוך הלשוני.
    המאמר התפרסם בכתב העת “שנתון אייזק ישראל: תקשורת תומכת וחליפית”, 2016

  • עדנה קרני – מנהלת מרכז דה-לו, בית איזי שפירא
    חלי פרץ – אחראית הערכת תכניות, היחידה למחקר והערכה, בית איזי שפירא

    החוברת מתארת את מודל העבודה לשילוב בגיל הרך, כפי שפותח במרכז אהרון דה-לו , בבית איזי שפירא, במטרה לשמש כלי עזר למסגרות משלבות ולכאלה המעוניינות לשלב וכן לאנשי מקצוע המבקשים לפתח מודלים דומים.

  • קרן רוג’רס, בית החולים לילדים לוס אנג’לס, ארה”ב
    גב’ רוג’רס מציגה תכנית עבודה שמטרתה היא הקניית כישורים שיביאו להפחתת הסיכון לפגיעות בילדים עם נכויות התפתחותיות.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • אילאיל לדר, עמותת ית”ד: ילדי תסמונת דאון, ישראל
    גב’ לדר מתארת בהרצאתה את מודל השילוב היחידני אותו מיישם המרכז לקידום החינוך והשילוב של עמותת ית”ד עבור ילדים עם תסמונת דאון.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • ג’ואנה סמוגורובסקה – האקדמיה לחינוך מיוחד, פולין
    בהרצאה מביאה גב’ סמוגורובסקה תוצאות הערכה של תכנית לפיתוח כישורים חברתיים ששמה זמן משחק/זמן חברתי. התכנית הועברה בגני ילדים בפולין.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • תמר שפיצר, משרד החינוך, ישראל
    גב’ שפיצר מתארת בהרצאתה את מודל ההדרכה והשילוב של “מתי”א יחדיו”. התכנית מייצגת ראייה הוליסטית של התלמיד ומכוונת למתן מענה לימוד, שילוב חברתי וקידום מיומנויות אקדמיות ותפקודיות.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • אסטל סלוין – בית איזי שפירא, ישראל
    תהליך גמילה מטיטולים והשגת עצמאות בתחום ההיגיינה האישית הינם אחד מאבני הדרך החשובות בהתפתחות הילד. בהרצאתה מתארת גב’ סלוין תכנית גמילה מטיטולים שנבנתה על בסיס הניסון המצטבר של אנשי מקצוע מבית הספר לחינוך מיוחד של בית איזי שפירא.
    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • ד”ר נירית קרני, אוניברסיטת חיפה, ישראל
    מטרת המחקר אותו מתארת ד”ר קרני הייתה לחקור את תופעת האלימות המילולית בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ולבדוק את השפעתה של תוכנית התערבות להפחתת האלימות המילולית.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015