עו”ד רון דרך – הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות, הפקולטה למשפטים, האוניברסיטה העברית בירושלים
אמתי למברגר, לוי ליטבין, איה דרור ואביגיל יפה, סטודנטים – הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלות, הפקולטה למשפטים, האוניברסיטה העברית בירושלים
סמ”ן – סטודנטים מנהיגים נגישות
חוברת זכויות לסטודנטים עם מוגבלות שהופקה במטרה לקדם את השילוב של אנשים עם מוגבלות באקדמיה ולספק לסטודנטיות ולסטודנטים כלים כדי לעמוד על זכויותיהם.
ד”ר נצן אלמוג – החוג לחינוך וחברה, הקריה האקדמית אונו וביה”ס לעו”ס, אוניברסיטת בר אילן
בעשורים האחרונים עולה בהתמדה מספר הסטודנטים עם מוגבלויות הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה. מחקר זה בחן את מדיניות מערכת ההשכלה הגבוהה כלפי סטודנטים עם מוגבלויות בשנים 2008 – 2011 וכן נבחנו השיח והפרקטיקות שהתקיימו בעניינם באותן שנים.
המאמר התפרסם לראשונה בכתב העת “קשת – כתב עת למדעי הרוח והחברה”.
עודד נפתלי – פרויקט “עוצמות”, ישראל
ליאור שמואלביץ – פרויקט “עוצמות”, ישראל
הניה גרינגרטן – פרויקט “עוצמות”, ישראל
הדוברים, משתתפי פרויקט “עוצמות” של בית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן, מציגים בהרצאתם את חשיבות החינוך הבלתי פורמלי בישראל ומה המאפיינים שלו והחשיבות שלו עבור ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי, בית איזי שפירא
מטרת המאמר הינה להעמיק את הבנת ההשלכות הרגשיות של לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד על עולמם הרגשי של החווים אותן. במאמר מתאר ד”ר בנימין הוזמי, הוגה ומקים “האוניברסיטה המשולבת” את תוכנית “האוניברסיטה המשולבת” ככלי מעצים ומעשיר הנותן מענה לצרכים הרגשיים של בוגרים עם לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד ומאפשר להם חוויה מתקנת באמצעות למידה בקרב קבוצת השווים במוסד אקדמי. המאמר פורסם בכתב העת מידעו”ס, גיליון 78, דצמבר 2015.