43
, ט' לדברי
עיקר ה
על " קרמבו " של השפעה
משתתפיה
בעלי
הצרכים
המיוחדים
היא
ו מחד כוח בנתינת
מעגל חברתי
פי על . מאידך
זו , דבריו
מסגרת
יותר הרבה
מספקת
בית מאשר
. הספר
הראיון עם ה'
' ה
היא
מזה " קרמבו "ב חניכה
3
היא כעת . שנים
'. ז בכיתה
בשנתיים
האחרונות
את לה יש
אותה
היא . חונכת
אוהבת
. ( לשיר
' ה לעיתים
יוצאת
ממיקוד
ולאחר
מכן
חוזרת
לפוקוס
כך ,
שקשה
לפעול
בעקבות
ראיון
שהוכן
.) מראש
כאשר
נשאלה
חסר מה
מבחינתה
היא ,
חייכה
ואמרה
שרה היא בבית ". בנים "
ו " קרמבו " של שירים
חוזרת על
ה
מוראלים
היא :
מספרת
שלה להורים
ולאחותה
אודות -על
." קרמבו "ב מעשיה
יש לציין כי
המילה
היחידה
שהיא
אמרה
במהלך
הראיון
, " קרמבו " הייתה
והיא
אמרה
אותה
. ברור מאד באופן
הראיון עם י'
' י
בת היא
13.5
ו
נמצאת
מגיל " קרמבו "ב
11
שנים. ה
שלה חונכת
נמצאת
מזה " קרמבו "ב
3
, שנים
ובמהלך
כל
הזה הזמן
', ח'. י עם הייתה
החונך
" נמצא שלה הנוסף
וחצי שנה מזה " בקרמבו
.
גם הוא היה בכל אותה תקופה
עם
' י '. י
רבה חיות בעלת
ובמהלך
החלה אף הראיון
את לכתוב
התשובות
בעצמה
,
אולם
פעולה זו
רב זמן הגזל
מהפעילות
השגרתית
שהתנהלה
הזמן באותו
באולם
המרכזי
,
והיא
לא
רצתה
היא . אותה לפספס
את אוהבת
הכי היא . " קרמבו "
אוהבת
ואת כדורסל
" המשחק
Big Bear
היא ".
רוצה הייתה
" קרמבו "ב שיהיה
כדורסל
, אמיתי
ולא
כדור
ספוג עשוי
, שנראה שבו הם משתמשים
היא .
אוהבת
לשחק
עם כדורסל
. שלה החונכים
לפעמים
היא גם
אוהבת
היא . לדבר
אוהבת
את החונכים שלה:
מ היא בבית
ממשיכה את הקשר
עם
החונכים
בפייסבוק
ועושה
דברים
אחות לה יש. " קרמבו "ב עשתה ש
שנמצאת
והיא ץ"ח בתכנית
היא . איתה משחקת
הכי
את אוהבת
לא( הבריכה
"
.)" בקרמבו
היא בקשר טוב עם בני משפחתה.
י'
מספרת
שהיא
יותר אוהבת
בית את
הספר
משום
שאפשר
לתקשר
שם
יותר טובה בצורה
יש –
בבית הספר
מחשבים
ומכשירים
וכולם
בבית הספר
יודעים
שפת את
הסימנים
" קרמבו "ל.
היא באה
. חברים ה בשביל
7
מראיונות אלה עולה תמונה של שביעות רצון
המתאימה לתמונה המצטיירת מנתוני שאלון הורי החניכים
. בפרט,
שתי הנקודות הבולטות שעלו מן
הראיונות היו רקימת הקשר הקרוב והחם עם החונכים והצורך בחברים
" קרמבו "ש
עונה עליו. במקרה של ט'
אף
ברור כי קיימת אצלו תחושת מסוגלות רבה: זו ניכרת הן בדבריו והן
במעשיו.
כמובן
יכול אינו זה שניתוח
לספק
תמונה
של מלאה
של החוויה
קול לתת מנת על . " קרמבו " חניכי
למשתתפים
אלו
בצורה
ראויה
, ובפרט לאור ההטרוגניות הרבה של החניכים
,
נדרשת
הערכה
של יותר עמוקה
חוויותיהם
כדי .
לבצע
צורך יש, זה מסוג הערכה
להקדיש
זמן
ומאמץ
בשני כיוונים: (א) יצירת
תקשורת
של המראיינים
עם
החניכים
7
אחד
שלה החונכים
, זו תשובה מ נבוך היה
והסביר
למראיינת
בבית תלוי שזה
הספר
, והוסיף שהמראיינת
לא
צריכה
להיות
מושפעת
מכך לרעה
בתהליך ההערכה
.
הערה זו חושפת את תחושת הנאמנות של החונכים לתנועה מחד גיסא, אבל גם את הבעייתיות בעריכת
ראיונות עם חונכים מתווכים מאידך גיסא.