מאגר הידע

 

שילוב והשתלבות

  • עמיר לרנר – מנכ”ל בית איזי שפירא
    סרטים לא רק מציגים מציאות, הם גם משנים מציאות ומשפיעים עליה. קולנוע המציג את המרחב הציבורי כפי שהוא באמת וכפי שאנו שואפים שיהיה, הינו חלק משמעותי מהדרך בה החברה לומדת לקבל את השונה. זה נכון לגבי מיעוטים אתניים, זה נכון לגבי אפרו אמריקאים וזה נכון גם לגבי אנשים עם מוגבלות. 

  • עו”ד עירית גזית – מנהלת המחלקה המשפטית, סנגור ומיצוי זכויות, אקים ישראל
    עו”ד נועה בן שאול – סנגור משפטי ומרכז מידע, אקים ישראל
    סיגל פרץ יהלומי – מנכ”לית אקים ישראל
    בשנת 2013 אקים ישראל יזמה את פיתוחו של מדד הכללה (Inclusion) של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית.
    מהמדד בשנת 2022 עולה כי חל שיפור בעמדות הציבור הרחב לטובת הכללת אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה, לצד תת ייצוג שלהם בתקשורת. 

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי ומנהל משאבי הידע, בית איזי שפירא
    הסוגיות הנסקרות במאמר זה בהקשר לאנשים עם מוגבלות, מחדדות את הצורך בפיתוח תפיסה עצמית חיובית ובביסוס זהות של מסוגלות במעגל החיים של אנשים עם מוגבלות.

     

  • ימית לביא – רכזת מתנדבים, בית איזי שפירא
    לילך בר – עובדת סוציאלית קהילתית, רכזת המרכז לפיתוח מנהיגות, בית איזי שפירא
    תיאור צהרון המתקיים בבית איזי שפירא בו שוהים ילדים בני קבוצת השווים – לכולם מוגבלויות דומות.

  • שרינה בדנר-זרביב – חדשות השרון-הרצליה
    30 סטודנטים מהמחלקה לעיצוב ב־ HIT – המכון הטכנולוגי חולון, נרתמו לפרויקט מיוחד לפורים, במסגרתו ליוו ילדים עם צרכים מיוחדים מבית “איזי שפירא” והכינו להם תחפושות, כאשר כיסאות הגלגלים וההליכונים, בהם נעזרים הילדים, היו חלק בלתי נפרד מהתחפושת.

  • עו”ד נועה ביתן – סנגור משפטי, הנגשה ומרכז מידע, אקים ישראל
    איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות שכלית מושפעת במידה רבה ממידת ההכללה שלהם על ידי החברה. במאמר על מדד ההכללה של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית שבחן את עמדות הציבור הרחב כלפי אנשים עם מוגבלות ואת מדיניות השלטון המקומי בערים בישראל כלפיהם.

  • עו”ד דיוויד לפופסקי – מרצה למשפטים, פעיל חברתי לקידום זכויות וחקיקה בתחום המוגבלויות, הכלה ושוויון בקנדה, יו”ר “ברית חוק נגישות לתושבי אונטריו עם מוגבלויות”, יו”ר משותף “קנדה ללא חסמים”
    עו”ד לפופסקי מתאר את מאבקיו, הצלחותיו ותפיסת עולמו בהיבטים שונים ורחבים של שילוב ונגישות במערכת החינוך.

  • קלאודיה קובי – אם מייסדת וחברת ועד מנהל, מפתחת התפיסה החינוכית של כנפיים של קרמבו
    מירב זייגר-קובר – פסיכולוגית חברתית ומנחה מקצועית, כנפיים של קרמבו
    מירב בועז – מ”מ מנכ”לית וסמנכ”לית פיתוח משאבים וקשרי חוץ, כנפיים של קרמבו
    המאמר בוחן את התפיסה האידיאולוגית של תנועת “כנפיים של קרמבו”, השפה המדוברת בה והמבנה שלה, לאור גישות השמות במרכז את האדם, הסובייקט, ומציעות דרכים לשילובו בכלל החברה

  • רותם רוזן, המוסד לביטוח לאומי, ישראל
    על פי עבודתה של גב’ רוזן, היישום אותו חקרה הוא בעל פוטנציאל רב לשימוש במסגרות תמיכה בתעסוקה עבור מתבגרים עם אוטיזם בתפקוד גבוה.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • נילי ברויאר – אוניברסיטת אילנוי בשיקגו, ארה”ב
    בעשור האחרון אנו עדים לעלייה במספר הייצוגים הוויזואליים של נכים כסקסיים. האומנם שונות כבר אינה בהכרח מזוהה כבעיה שצריך ללמוד לסבול אלא הופכת ליתרון שיש לחגוג? האומנם החברה המערבית הפכה פתוחה ומקבלת יותר? 

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015