דיינה קפל – מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, רכזת תחום טכנולוגי, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
בהרצאה ניתוח של מודלים שונים של משחק עבור ילדים עם מוגבלויות, תוך התייחסות למשחק עם חפצים ולמשחק עם אמצעים טכנולוגיים, מוצג כיצד משחקים טכנולוגיים באים לידי ביטוי בהשתתפות של ילדים עם מוגבלות במשחקים שונים, ושיפור מיומנויות הקשורות למשחק, תוך התייחסות לדילמות וסוגיות מקצועיות ואתיות, והאם מאפיינים שונים של משחקי מחשב ואפליקציות מעודדים משחקיות ומאפייני משחק נוספים.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
שוש קמינסקי – ממונה על החטיבה הקהילתית ופיתוח משאבי ידע, בית איזי שפירא
ארגון המשחק הבינלאומי (IPA) חותר להגן, לשמר ולקדם את זכותם של ילדים עם מוגבלויות למשחק כפי שהיא מוגדרת בסעיף 31 לאמנה הבינלאומית בדבר זכויות הילד. המאמר הוא תרגום מקוצר של הצהרת העמדה של הארגון ביחס לזכויות המשחק של ילדים עם מוגבלויות.
פדרו אנקארנקאיו – אוניברסיטת קטלוניה בפורטוגל, פורטוגל
משחק חשוב להתפתחותם של ילדים, והוא מסייע לפיתוח מלוא יכולותיהם של ילדים עם מוגבלויות. LUDI היא רשת פן-ארופאית שבה נציגים מ – 27 מדינות מקיימים פעילות משותפת שמטרתה מחקר משחקים לילדים עם מוגבלויות. בהרצאתו מתאר פדרו אנקארנקאיו את מבנה הרשת, חשיבותה ופעילותה.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
רחלי בלום – המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
איריס אדטו-בירן – רכזת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
האייפד לא נוצר בעבור אנשים עם מוגבלות, ודווקא משום כך הוא מוביל לשינוי של ממש באיכות חייהם. בבית איזי שפירא נמצא כי השימוש באייפד מעודד מוטיבציה ומעורבות בהשתתפות במגוון פעילויות בקרב ילדים ובוגרים עם מוגבלות. המאמר מתאר את ההטמעה והשימוש באייפד לצרכי פנאי ומשחק, חינוך ותקשורת, ומציג רשימה של אפליקציות.
המאמר פורסם לראשונה ב – IJOT – כתב עת ישראלי לריפוי בעיסוק.
בן ריצ’רדס, עיצוב מכליל, אוסטרליה
נקודת המוצא של ההרצאה הינה כי ילדים מנהיגים את השינוי הבין-דורי של הכללת אנשים עם מוגבלות בחברה. בנייתם של מרחבי משחק משלבים מבטיחים לילדים הזדמנויות ליצירת השינוי.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
نوعا نيتسان – OT, MA ,مركّزة مجال التكنولوجيا في مركز الاستشارة التكنولوجي، بيت إيزي شبيرا
راحيلي بلوم – SLP, BA , مركز الاستشارة التكنولوجي، بيت إيزي شابيرا
إيريس اداتو- بيران – OT, MSc ,مركّزة البرامج التعليميّة، معهد ترامب، بيت إيزي شابيرا، ومحاضرة في المجمع الأكاديمي أونو
لم يتم إنشاء الآيباد للأشخاص مع الإعاقة ، وهذا هو السبب في أنه يؤدي إلى تغيير حقيقي في نوعية حياتهم. في بيت إيزي شابيرا ، وجد أن استخدام جهاز الآيباد يشجع على التحفيز والمشاركة في مجموعة متنوعة من الأنشطة بين الأطفال والبالغين مع الإعاقة. يصف المقال استيعاب واستخدام الآيباد في أوقات الفراغ واللعب والتعليم والتواصل ، ويقدم قائمة التطبيقات.
نُشر المقال لأول مرة في IJOT – مجلة إسرائيلية للعلاج المهني.
טניה אסקיו – בית איזי שפירא, ישראל
בהרצאתה מציגה טניה אסקיו את מודל פארק חברים המשלב תפיסה של נגישות פיזית עם הפעלה של תכניות הסברה חינוכיות וחברתיות המכוונות ליצירת שינוי חברתי ולהבטחת שילובם של ילדים עם מוגבלות בפעילות הפנאי בקהילה.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015