מאגר הידע

 

משפחה ומעגל החיים

  • חני שחק – מנהלת בית ספר איזי שפירא
    למשפחה תפקיד מרכזי בחיי הילד ובידיה ידע רב אודות יכולות הילד שלה, קשייו וצרכיו. בית ספר “בית איזי שפירא” הוא בית ספר ממוקד משפחה השם את המשפחה במוקד העשייה ותומך ביכולת ההורים לאפשר לילדיהם למצות את הפוטנציאל שלהם. המאמר מתאר את עקרונות המודל והנחות היסוד שלו.

  • שוש קמינסקי – ממונה על החטיבה הקהילתית ופיתוח משאבי ידע, בית איזי שפירא
    אחים של ילדים עם מוגבלות נפגשים עם סטיגמות הרווחות בחברה כלפי אנשים עם מוגבלות הנובעות מבורות, חוסר מידע וידע. הדעות הקדומות והקושי החברתי בקבלת האחר השונה, מעמיד את האחים בפני התמודדויות עם אתגרים, קשיים וחוויות רגשיות מורכבות.
    המאמר מתאר תוכנית התערבות בסביבה החברתית של האחים שמטרתה העצמת האחים ויצירת שינוי בעמדות כלפי אנשים עם מוגבלות בקרב ילדים בסביבה החברתית שלהם.

  • ופאא אבו זמירו – עו”ס, רכזת המרכז למשפחה (לשעבר), מרכז סינדיאן, בית איזי שפירא
    בעיות אכילה שכיחות בקרב פעוטות עם צרכים מיוחדים. המאמר מתאר פרויקט שמופעל במרכז סינדיאן ומטרתו העלאת המודעות בנושא תזונה בריאה בקרב אימהות לילדים עם צרכים מיוחדים תוך מתן מידע וכלים לאימהות בנושא.

  • بقلم: وفاء زميرو – اخصائية اجتماعية، مركزة مركز العائلة سابقاً، في مركز سنديان – بيت ايزي شبيرا
    مشاكل الأكل شائعة بين الأطفال الصغار مع الاحتياجات الخاصة. تصف المقالة مشروعًا يتم تنفيذه في مركز سنديان يهدف إلى زيادة الوعي حول التغذية السليمة بين أمهات الأطفال مع الاحتياجات الخاصة مع توفير المعلومات والأدوات للأمهات حول هذا الموضوع.

  • אילנית וייגנפלד-להב – הידרותרפיסטית בכירה, מנהלת המרכז להידרותרפיה, בית איזי שפירא
    לשותפות טיפולית אמיתית בין הורים ואנשי מקצוע תרומה משמעותית לקידום התהליך הטיפולי ולהשגת מטרות הטיפול. אנשי המקצוע מביאים לשותפות ידע מקצועי וטכנולוגי בעוד שההורים מביאים את הידע שלהם על הילד ומיומנויות ייחודיות שהם רכשו בהתמודדות עם גידולו. המאמר מתאר את יישום התפיסה של שותפות עם הורים במרכז ההידרותרפי בבית איזי שפירא

  • לאה שטרן – עו”ס, בית ספר איזי שפירא
    פנינית לייבוביץ – תרפיסטית במוזיקה, בית איזי שפירא
    החוברת מציגה את אחד ממוקדי העשייה של בית איזי שפירא בתחום המשפחה – “אחאות מיוחדת”. מזה שנים רבות מופעלות תכניות לאחים ואחיות של ילדים עם צרכים מיוחדים על בסיס ההבנה כי הם זכאים וזקוקים למענים ההולמים את צורכיהם המיוחדים. החוברת מציגה את ההתערבויות השונות למשפחות ולאנשי המקצוע בשני צירים: 1. תכניות שנועדות לאחים עצמם. 2. תכניות שנועדות להורים וממוקדות בנושא האחאות.

  • יצחק הירשברג – מנהל המרכז לטיפול רגשי בילד ובמשפחה, בית איזי שפירא
    לאחאות יש משמעות רבה בהתפתחות הרגשית האישית והבין אישית של ילדים. ליחסי אחים יש השפעה גם על החיים הבוגרים, על הזוגיות וההורות. המאמר מסביר ומתאר את מצבם של אחים לילדים ובוגרים עם נכויות.

  • ד”ר דליה נסים – מנהלת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
    איורים: ד”ר רוני נסים
    סיפור בשפה פשוטה על התמודדות עם מוות ואובדן של אדם יקר.

  • وفاء زميرو – اخصائية اجتماعية، مركزة مركز العائلة سابقاً، في مركز سنديان – بيت ايزي شبيرا
    يواجه آباء الأطفال مع الاحتياجات الخاصة العديد من القضايا المتنوعة طوال حياتهم ويحتاجون إلى معلومات ونصائح وإرشادات ودعم ذات صلة وحديثة. تصف المقالة ورش العمل الإثرائية المقدمة لأولياء أمور الأطفال وتسمح لهم بإثارة القضايا التي تهمهم، والحفاظ على المشاركة والتعلم من الأقران وتزويدهم بالأدوات لتطوير الأفكار وبناء الاستراتيجيات لمعالجة تنشئة الطفل مع الاحتياجات الخاصة بشكل فعال.

  • דנית קמעו וקבוצת האמהות של תוכנית אמ”א
    החוברת נכתבה עבור נשים עם מוגבלויות שונות הנמצאות בדרכן לקראת אמהות מיוחדת. לעיתים, להורות של נשים עם מוגבלות נקשרת תפיסת עולם מוטעית, הגורסת כי עקב מוגבלותן הן אינן יכולות להקים משפחה או להיות אמהות אוהבות ומטפחות. תוכנית אמ”א לקחה על עצמה משימה ייחודית לחבר בין אמהות עם מוגבלות שהן “ותיקות” ומנוסות בהורותן, לבין אמהות עם מוגבלות הנמצאות בראשית דרכן ההורית. כמו כן החוברת מספקת מידע שימושי לאמהות שישרת את האמהות בחודשי ההורות הראשונים. המידע יסייע גם לבני זוג ו / או לבני המשפחה המלווים אותם בתקופה זו.