עו”ד חיה גרשוני – מנהלת הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל אביב
תמר טאוב – דוקטורנטית בביה”ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע”ש פאול בראוולד, האוניברסיטה העברית בירושלים
במאמר נשמע קולם של משפחות המגדלות ילד עם מוגבלות בקרב הקהילה החרדית על איכות חייהם המשפחתית. כך, בפריזמה של לימודי מוגבלות, התגלו באופן עקיף תמות מרכזיות המלמדות על אודות תפיסות, עמדות וערכים של החברה החרדית במדינת ישראל.
ד”ר דליה נסים – מנהלת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
טליה אלג’ם – רכזת תכניות לימודים וקורסים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
התוכנית המתוארת בחוברת עוסקת בפיתוח מודעות למאפיינים הייחודיים של תהליכי ההזדקנות של אנשים עם מש”ה בקרב מקבלי שירות, בני משפחה וחברי צוות; בפיתוח כלים להתמודדות עם תכנון העתיד ובהתמודדות רגשית עם השינויים והאובדנים בזיקנה.
כמו כן מציעה התוכנית כלים להבנה וליישום של שירות מכוון אדם כדרך לקידום הזדקנות מוצלחת בקרב אנשים עם מש”ה.
ד”ר דורית ברק – יועצת אקדמית לתכנית לפיתוח רשת קבוצות לסינגור עצמי של אנשים עם מוגבלות שכלית, אלווין ישראל ובית איזי שפירא
במאמר סקירת ספרות המחקר הבוחנת היבטים שונים של הורות של אנשים עם מוגבלות שכלית תוך התייחסות אל מגוון נושאים: הרקע ההיסטורי והמשפטי, הקושי בהערכת היקף האוכלוסייה, מאפייני ההורים וילדיהם, הוצאת ילדים מחזקת הוריהם, התערבויות המקדמות כישורי הורות ומערכות תמיכה, המצב בישראל והמלצות למדיניות.
ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי, בית איזי שפירא
ליאת ברעם – עו”ס, מטפלת זוגית-משפחתית
המאמר מכוון למקד ולהמשיג אתגרים ייחודיים בפניהם ניצבים סבים לנכדים עם מוגבלות בחוויית הסבוּת ולהציע מענים אפשריים לצרכים הנגזרים מאתגרים אלה. במאמר סקירת הספרות והשירותים, כשבמרכזם “המודל המשולב” המופעל בבית איזי שפירא.