ד”ר רותם נגר אידלמן – חוקרת מומחית, צוות מוגבלויות (חטיבת המשפחה), מכון מאיירס-ג’וינט-ברוקדייל
נורית גדג’ – חוקרת עמיתה, צוות מוגבלויות (חטיבת המשפחה), מכון מאיירס-ג’וינט-ברוקדייל
יעל קורן – חוקרת עמיתה, צוות מוגבלויות, מכון מאיירס-ג’וינט-ברוקדייל
הדוח ממפה את הצרכים והאתגרים של משפחות שבהן אדם עם מוגבלות ואת המענים המקדמים ומשמרים חוסן משפחתי ומציג המלצות לפעולה.
טל אלון מן – ביבליותרפיסטית, מטפלת באוטיסטים ומדריכה הורים, אקטיביסטית אוטיסטית
ד”ר דורית ברק – חוקרת, מלמדת ופועלת באקדמיה ובתכניות לסינגור עצמי וניהול עצמי של אנשים עם מוגבלות
המאמר מביא את קולם של אוטיסטים בוגרי מערכת החינוך והורים לאוטיסטים בנוגע לחוויות של תלמידים אוטיסטים במערכת החינוך. המחקר משתף, איכותני ונכתב בהובלה אוטיסטית.
ד”ר דליה נסים – מנהלת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
“בשנים האחרונות הרבה אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מגיעים לגיל הזיקנה ותוחלת החיים שלהם מתקרבת לזו של כלל האוכלוסייה. השינוי הזה מתרחש כנראה בגלל איכות חיים טובה יותר, ושירותי רפואה וטיפול טובים יותר. אולם, יחד עם העובדה שיותר ויותר אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מגיעים לגיל הזיקנה, נשאלות כמה שאלות: האם אנשים עם מוגבלות שכלית מודעים להזדקנותם? האם הם יודעים מה קורה לגוף ואיך לשמור עליו טוב יותר? האם הם מודעים להזדקנות של הוריהם?…”
עו”ד חיה גרשוני – מנהלת הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל אביב
תמר טאוב – דוקטורנטית בביה”ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע”ש פאול בראוולד, האוניברסיטה העברית בירושלים
במאמר נשמע קולם של משפחות המגדלות ילד עם מוגבלות בקרב הקהילה החרדית על איכות חייהם המשפחתית. כך, בפריזמה של לימודי מוגבלות, התגלו באופן עקיף תמות מרכזיות המלמדות על אודות תפיסות, עמדות וערכים של החברה החרדית במדינת ישראל.