מאגר הידע

 

מודלים וגישות התערבות

  • סו זהבי, מרכז לתנועה ולספורט, בית איזי שפירא
    במרכז לתנועה וספורט של בית איזי שפירא פותח מודל עבודה ייחודי המתבסס על עקרונות של “ניתוח יישומי של ההתנהגות” בפעילות הגופנית. המודל מאפשר גם לילדים המתקשים להשתלב חברתית להשתתף בפעילות גופנית המותאמת ליכולותיהם וצורכיהם.
    המאמר מתאר את המודל ומדגים אותו באמצעות תיאורי מקרה.

  • ד”ר מישל שפירא – מנהלת תחום סנוזלן (לשעבר), בית איזי שפירא

    “סנוזלן” הינו סביבה מותאמת סנסורית משולבת עם גישת “המטפל המאפשר”. על פי גישה זו, לגרייה רב חושית מבוקרת, השפעה רבה על יכולתו של המטופל להגיע לוויסות חושי ופניות ללמידה. הגישה מבחינה בין גירויים מעוררים או מרגיעים, המותאמים מבחינת האופי, כמות, ארגון ועוצמת הגירויים לצרכיו האינדיבידואליים של כל מטופל.
    לפניכם “ספר הסנוזלן”, 2015, מאת ד”ר מישל שפירא בטקסט מלא בעברית. 

  • שוש קמינסקי – ממונה על החטיבה הקהילתית ופיתוח משאבי ידע, בית איזי שפירא
    המאמר מתאר כלי המאפשר מיפוי מצב חברתי או בעיה חברתית: איסוף המידע, ניתוחו והצעות לשינוי המצב.

  • שוש קמינסקי – ממונה על החטיבה הקהילתית ופיתוח משאבי ידע, בית איזי שפירא
    הודות ליכולת הייחודית של הספורט להתעלות מעל למחסומים לשוניים, תרבותיים וחברתיים, הוא משמש פלטפורמה מתאימה במיוחד ליישום אסטרטגיות של השתתפות, הכללה והתאמה. המאמר סוקר את פעילות האו”ם בנושא הספורט בכלל ובהקשר לאנשים עם מוגבלות בפרט.

  • יעל הולנדר – פיזיותרפיסטית והידרותרפיסטית, המרכז ההידרותרפי, בית איזי שפירא
    המאמר מתאר את שיטת BLUE VITAE. השיטה פותחה על ידי מטפלים במים שהכירו בתרומה הייחודית שיש לחוויית ההרפיה והרגיעה במים עבור האם המצפה ללידה, העובר ובן/בת הזוג.

  • عيريت طورئيل – مُركّزة المواضيع الصحيّة، بيت إيزي شابيرا
    جهاز الوقوف هو جهاز قائم يسمح للأطفال الذين يجدون صعوبة في الوقوف بمفردهم داخل الجهاز دون الحاجة إلى مساعدة بشرية إضافية. تصف المقالة مجموعة فوائد استخدام جهاز الوقوف.

  • עירית טוראל – רכזת מקצועות הבריאות, בית איזי שפירא
    עמידון הוא מתקן העמדה המאפשר לילדים המתקשים בעמידה לעמוד בכוחות עצמם בתוך המתקן ללא צורך בסיוע אדם נוסף. המאמר מתאר את מגוון התועלות בשימוש בעמידון.

  • לילי לוינטון – סמנכ”לית מקצועית, בית איזי שפירא
    צוות טרנסדיסיפלינרי מוגדר כצוות שבו מתקיים שיתוף בתפקידים מעבר לגבולות התחום המקצועי כך שהתקשורת, יחסי הגומלין ושיתופי הפעולה בין חברי הצוות הם מקסימליים. זהו צוות שבו מתקיימת עבודה החוצה גבולות של מקצועות. המאמר מתאר מהו צוות טרנסדיספלינרי.

  • לילי לוינטון – סמנכ”לית מקצועית, בית איזי שפירא
    עבודת צוות נמצאה כמתאימה במיוחד בשירותים המטפלים באנשים עם צרכים מורכבים.
    המאמר מתאר את סוגי הצוותים השונים.

  • יעל יושעי – מרפאה בעיסוק והידרותרפיסטית בכירה, המרכז ההידרותרפי, בית איזי שפירא
    ילדים עם הפרעת קשב וריכוז נוטים לעבוד בפזיזות רבה, ללא תשומת לב לפרטים ובאיכות עבודה נמוכה. הטיפול ההידרותרפי, באמצעות המשוב התחושתי שמעניקים המים, מעודד את הילד לבקרה עצמית על תנועותיו, מחזק הרגלי עבודה נכונים ומיומנויות חברתיות ומאפשר חוויות של הצלחה