שמואל נעמן, ישראל – Philosoft Mobile, ישראל
המכשיר הן במתן פקודות והן בכתיבה של טקסטים ארוכים בצורה יעילה ומהירה.
מר נעמן מתאר בהרצאתו פרויקט המנסה להנגיש לאנשים עיוורים וכבדי ראיה את הטלפון החכם מבוסס המגע תוך כדי שימוש בטכנולוגיות לזיהוי קול. השימוש בטכנולוגיות מבוססות הקול מאפשר לעיוורים לנצל בצורה אופטימלית יותר את היכולות של
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
האייפד הוא אמצעי טכנולוגי נורמטיבי והתאמתו לאנשים עם מוגבלויות שונות מקדם את השתתפותם בקהילה, מאפשר להם למצות טוב יותר הזדמנויות בתחומי חיים שונים ומקדם בכך שוויון זכויות. המאמר מתאר את האפשרויות הרבות הגלומות באייפד ואת המרכז לייעוץ טכנולוגי שקם בבית איזי שפירא בעקבות התובנה כי חשוב לפתח מענים טכנולוגיים לצרכים השונים של ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות ושל משפחותיהם, והניסיון הרב שהצטבר בו בתחום זה.
דיינה קפל – מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, רכזת תחום טכנולוגי, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
בהרצאה ניתוח של מודלים שונים של משחק עבור ילדים עם מוגבלויות, תוך התייחסות למשחק עם חפצים ולמשחק עם אמצעים טכנולוגיים, מוצג כיצד משחקים טכנולוגיים באים לידי ביטוי בהשתתפות של ילדים עם מוגבלות במשחקים שונים, ושיפור מיומנויות הקשורות למשחק, תוך התייחסות לדילמות וסוגיות מקצועיות ואתיות, והאם מאפיינים שונים של משחקי מחשב ואפליקציות מעודדים משחקיות ומאפייני משחק נוספים.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
רחלי בלום – המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
איריס אדטו-בירן – רכזת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
האייפד לא נוצר בעבור אנשים עם מוגבלות, ודווקא משום כך הוא מוביל לשינוי של ממש באיכות חייהם. בבית איזי שפירא נמצא כי השימוש באייפד מעודד מוטיבציה ומעורבות בהשתתפות במגוון פעילויות בקרב ילדים ובוגרים עם מוגבלות. המאמר מתאר את ההטמעה והשימוש באייפד לצרכי פנאי ומשחק, חינוך ותקשורת, ומציג רשימה של אפליקציות.
המאמר פורסם לראשונה ב – IJOT – כתב עת ישראלי לריפוי בעיסוק.
ענת ריזנמן – בית איזי שפירא, ישראל
חני שמרלינג – בית איזי שפירא, ישראל
בהרצאה מובאים תאורי מקרה של תלמידים המשתמשים באיי-פד לצורך למידה, דוגמאות לשימושים שונים באיי-פד במהלך השיעורים, וטעימה מהספרייה הווירטואלית שנוצרה בעקבות עבודה טרנסדיסיפלינרית שיתופית בין הצוות החינוכי לצוות מקצועות הבריאות בבית הספר. כמו כן מוצג התהליך שעוברות המורות בלמידה המתמדת ואת חוויות ההצלחה אל מול סוגיות ודילמות שצפות בשימוש השוטף באיי-פד.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
שרון בסר – Sesame Enable, ישראל
בהרצאה תיאור והסבר על הטלפון שפותח על ידי חברת “ססמי” ומהווה דוגמא לפתרון טכנולוגי אשר מספק פתרון רחב המנגיש את כלל יכולות הטלפון החכם לרבות מיליוני האפליקציות הקיימות באופן מיידי תוך פתיחת צוהר לעולם חדש של הזדמנויות עבור אנשים עם מוגבלויות.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015