ד”ר בנימין הוזמי – בית איזי שפירא, ישראל
בית איזי שפירא הקים תכנית מיוחדת שמאפשרת לבוגרים עם קשיים משמעותיים בלמידה ללמוד באוניברסיטה, בתכנית מיוחדת שנקראת “אוניברסיטה משולבת”. בהרצאה מתאר ד”ר הוזמי, יוזם ומייסד האוניברסיטה המשולבת, בשפה קלה, את התכנית בליווי דוגמאות הממחישות את דרך הלימוד וההוראה.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
ענת ריזנמן – בית איזי שפירא, ישראל
חני שמרלינג – בית איזי שפירא, ישראל
בהרצאה מובאים תאורי מקרה של תלמידים המשתמשים באיי-פד לצורך למידה, דוגמאות לשימושים שונים באיי-פד במהלך השיעורים, וטעימה מהספרייה הווירטואלית שנוצרה בעקבות עבודה טרנסדיסיפלינרית שיתופית בין הצוות החינוכי לצוות מקצועות הבריאות בבית הספר. כמו כן מוצג התהליך שעוברות המורות בלמידה המתמדת ואת חוויות ההצלחה אל מול סוגיות ודילמות שצפות בשימוש השוטף באיי-פד.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
עודד נפתלי – פרויקט “עוצמות”, ישראל
ליאור שמואלביץ – פרויקט “עוצמות”, ישראל
הניה גרינגרטן – פרויקט “עוצמות”, ישראל
הדוברים, משתתפי פרויקט “עוצמות” של בית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן, מציגים בהרצאתם את חשיבות החינוך הבלתי פורמלי בישראל ומה המאפיינים שלו והחשיבות שלו עבור ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
רז טננבאום – בית איזי שפירא, ישראל
רחלי בלום – בית איזי שפירא, ישראל
ההרצאה מתמקדת בשפת תמונות וביכולת, שמסתמכת על מחקר וניסיון שהצטברו במרכז דה-לו לגיל הרך בבית איזי שפירא, לבנות לוחות תקשורת שמתאימים באופן אופטימלי לכל ילד עם לקויי שפה ותקשורת.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי, בית איזי שפירא
מטרת המאמר הינה להעמיק את הבנת ההשלכות הרגשיות של לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד על עולמם הרגשי של החווים אותן. במאמר מתאר ד”ר בנימין הוזמי, הוגה ומקים “האוניברסיטה המשולבת” את תוכנית “האוניברסיטה המשולבת” ככלי מעצים ומעשיר הנותן מענה לצרכים הרגשיים של בוגרים עם לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד ומאפשר להם חוויה מתקנת באמצעות למידה בקרב קבוצת השווים במוסד אקדמי. המאמר פורסם בכתב העת מידעו”ס, גיליון 78, דצמבר 2015.
אסטל סלוין – קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי”ס איזי שפירא
חני שחק – מנהלת בית ספר איזי שפירא
גמילה מחיתולים תורמת לרכישת שליטה של הילד על גופו ומעצימה את תחושת העצמאות שלו. הגמילה מחיתולים היא שלב משמעותי בתהליך החברתי-חינוכי של הילד, תורמת לאיכות חייו וחיי משפחתו ושומרת על כבודו. המצגת מתארת את תהליך הגמילה של ילדים עם צרכים מיוחדים כפי שמתקיים בבית הספר איזי שפירא, תוך שיתוף פעולה עם הורי התלמידים.
מאג’דה מרעי – מנהלת מרכז סינדיאן, בית איזי שפירא
נואף זמירו – מנהל קו הייעוץ למשפחות, מרכז סינדיאן, בית איזי שפירא
ההשקפה הנמצאת בבסיס רעיון השילוב היא כי לילדים עם מוגבלות יש זכות להיות חלק מהחברה בה הם גדלים וחיים. במרכז סינדיאן בקלנסואה מופעלות תוכניות לשילוב חברתי של ילדי גן עם מוגבלויות בכיתות גן רגילות ביישוב. המאמר מתאר ומעריך את תוכנית השילוב בגני הילדים השונים.