תמר שפיצר, משרד החינוך, ישראל
גב’ שפיצר מתארת בהרצאתה את מודל ההדרכה והשילוב של “מתי”א יחדיו”. התכנית מייצגת ראייה הוליסטית של התלמיד ומכוונת למתן מענה לימוד, שילוב חברתי וקידום מיומנויות אקדמיות ותפקודיות.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
אסטל סלוין – בית איזי שפירא, ישראל
תהליך גמילה מטיטולים והשגת עצמאות בתחום ההיגיינה האישית הינם אחד מאבני הדרך החשובות בהתפתחות הילד. בהרצאתה מתארת גב’ סלוין תכנית גמילה מטיטולים שנבנתה על בסיס הניסון המצטבר של אנשי מקצוע מבית הספר לחינוך מיוחד של בית איזי שפירא.
ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015
אסטל סלוין – קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי”ס איזי שפירא
חני שחק – מנהלת בית ספר איזי שפירא
גמילה מחיתולים תורמת לרכישת שליטה של הילד על גופו ומעצימה את תחושת העצמאות שלו. הגמילה מחיתולים היא שלב משמעותי בתהליך החברתי-חינוכי של הילד, תורמת לאיכות חייו וחיי משפחתו ושומרת על כבודו. המצגת מתארת את תהליך הגמילה של ילדים עם צרכים מיוחדים כפי שמתקיים בבית הספר איזי שפירא, תוך שיתוף פעולה עם הורי התלמידים.
ماجدة مرعي – مديرة مركز سنديان, بيت ايزي شبيرا
نواف زميرو – مركز الخط الاستشاري للعائلات في مركز العائلة, مركز سنديان, بيت ايزي شبيرا
وجهة النظر الكامنة وراء فكرة الاندماج هي أن للأطفال مع الإعاقة الحق في أن يكونوا جزءًا من المجتمع الذي يكبرون ويعيشون فيه. في مركز سنديان في قلنسوة ، يتم تنفيذ برامج للإدماج الاجتماعي لأطفال روضة أطفال مع الإعاقة في فصول رياض الأطفال العادية في المنطقة. يصف المقال ويقيم برنامج الاندماج في رياض الأطفال المختلفة.