מאגר הידע

 

חינוך ולמידה

  • ענת ריזנמן – בית איזי שפירא, ישראל
    חני שמרלינג – בית איזי שפירא, ישראל
    בהרצאה מובאים תאורי מקרה של תלמידים המשתמשים באיי-פד לצורך למידה, דוגמאות לשימושים שונים באיי-פד במהלך השיעורים, וטעימה מהספרייה הווירטואלית שנוצרה בעקבות עבודה טרנסדיסיפלינרית שיתופית בין הצוות החינוכי לצוות מקצועות הבריאות בבית הספר. כמו כן מוצג התהליך שעוברות המורות בלמידה המתמדת ואת חוויות ההצלחה אל מול סוגיות ודילמות שצפות בשימוש השוטף באיי-פד.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • עודד נפתלי – פרויקט “עוצמות”, ישראל
    ליאור שמואלביץ – פרויקט “עוצמות”, ישראל
    הניה גרינגרטן – פרויקט “עוצמות”, ישראל
    הדוברים, משתתפי פרויקט “עוצמות” של בית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן, מציגים בהרצאתם את חשיבות החינוך הבלתי פורמלי בישראל ומה המאפיינים שלו והחשיבות שלו עבור ילדים
    ובוגרים עם צרכים מיוחדים.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • רז טננבאום – בית איזי שפירא, ישראל
    רחלי בלום – בית איזי שפירא, ישראל
    ההרצאה מתמקדת בשפת תמונות וביכולת, שמסתמכת על מחקר וניסיון שהצטברו במרכז דה-לו לגיל הרך בבית איזי שפירא, לבנות לוחות תקשורת שמתאימים באופן אופטימלי לכל ילד עם לקויי שפה ותקשורת.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015 

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי, בית איזי שפירא
    מטרת המאמר הינה להעמיק את הבנת ההשלכות הרגשיות של לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד על עולמם הרגשי של החווים אותן. במאמר מתאר ד”ר בנימין הוזמי, הוגה ומקים “האוניברסיטה המשולבת”  את תוכנית “האוניברסיטה המשולבת” ככלי מעצים ומעשיר הנותן מענה לצרכים הרגשיים של בוגרים עם לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד ומאפשר להם חוויה מתקנת באמצעות למידה בקרב קבוצת השווים במוסד אקדמי. המאמר פורסם בכתב העת מידעו”ס, גיליון 78, דצמבר 2015.

  • עדנה קרני – מנהלת מרכז דה-לו, בית איזי שפירא
    חלי פרץ – אחראית הערכת תכניות, היחידה למחקר והערכה, בית איזי שפירא

    החוברת מתארת את מודל העבודה לשילוב בגיל הרך, כפי שפותח במרכז אהרון דה-לו , בבית איזי שפירא, במטרה לשמש כלי עזר למסגרות משלבות ולכאלה המעוניינות לשלב וכן לאנשי מקצוע המבקשים לפתח מודלים דומים.

  • לילי לוינטון – סמנכ”לית מקצועית, בית איזי שפירא
    המאמר מתאר את תהליך ההערכה הרב-מקצועית הנעשית תוך שימוש במדדים תקניים ובשיטת לא-פורמאליות. ההערכה נעשית בשיתוף עם הורי הילד המוערך והם יכולים לבחור את מידת מעורבותם בתהליך הטיפול בו.

  • חלי פרץ – אחראית הערכת תכניות, היחידה למחקר והערכה, בית איזי שפירא
    תיאור תהליך ההערכה של תכנית הגמילה בבית הספר בבית איזי שפירא הכולל ראיונות אישיים עם הורים ואנשי הצוות – מחנכת וסייעת – בכל כיתה.

  • ليلي ليفنطون – نائبة المديرة المهنية، بيت ايزي شبيرا
    تصف المقالة عملية التقييم متعدد التخصصات التي تتم باستخدام المقاييس القياسية والأساليب غير الرسمية. يتم التقييم بالتعاون مع والدي الطفل ويمكنهم اختيار درجة مشاركتهم في عملية الرعاية. 

  • אסטל סלוין – קלינאית תקשורת, רכזת מקצועות הבריאות, בי”ס איזי שפירא
    חני שחק – מנהלת בית ספר איזי שפירא
    גמילה מחיתולים תורמת לרכישת שליטה של הילד על גופו ומעצימה את תחושת העצמאות שלו. הגמילה מחיתולים היא שלב משמעותי בתהליך החברתי-חינוכי של הילד, תורמת לאיכות חייו וחיי משפחתו ושומרת על כבודו. המצגת מתארת את תהליך הגמילה של ילדים עם צרכים מיוחדים כפי שמתקיים בבית הספר איזי שפירא, תוך שיתוף פעולה עם הורי התלמידים.

  • ماجدة مرعي – مديرة مركز سنديان, بيت ايزي شبيرا
    نواف زميرو – مركز الخط الاستشاري للعائلات في مركز العائلة, مركز سنديان, بيت ايزي شبيرا
    وجهة النظر الكامنة وراء فكرة الاندماج هي أن للأطفال مع الإعاقة الحق في أن يكونوا جزءًا من المجتمع الذي يكبرون ويعيشون فيه. في مركز سنديان في قلنسوة ، يتم تنفيذ برامج للإدماج الاجتماعي لأطفال روضة أطفال مع الإعاقة في فصول رياض الأطفال العادية في المنطقة. يصف المقال ويقيم برنامج الاندماج في رياض الأطفال المختلفة.