מאגר הידע

 

שילוב והשתלבות

  • עו”ד עירית גזית – מנהלת המחלקה המשפטית, סנגור ומיצוי זכויות, אקים ישראל
    עו”ד נועה בן שאול – סנגור משפטי ומרכז מידע, אקים ישראל
    סיגל פרץ יהלומי – מנכ”לית אקים ישראל
    בשנת 2013 אקים ישראל יזמה את פיתוחו של מדד הכללה (Inclusion) של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית.
    מהמדד בשנת 2022 עולה כי חל שיפור בעמדות הציבור הרחב לטובת הכללת אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה, לצד תת ייצוג שלהם בתקשורת. 

  • ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי ומנהל משאבי הידע, בית איזי שפירא
    הסוגיות הנסקרות במאמר זה בהקשר לאנשים עם מוגבלות, מחדדות את הצורך בפיתוח תפיסה עצמית חיובית ובביסוס זהות של מסוגלות במעגל החיים של אנשים עם מוגבלות.

     

  • עמיר לרנר – מנכ”ל בית איזי שפירא
    סרטים לא רק מציגים מציאות, הם גם משנים מציאות ומשפיעים עליה. קולנוע המציג את המרחב הציבורי כפי שהוא באמת וכפי שאנו שואפים שיהיה, הינו חלק משמעותי מהדרך בה החברה לומדת לקבל את השונה. זה נכון לגבי מיעוטים אתניים, זה נכון לגבי אפרו אמריקאים וזה נכון גם לגבי אנשים עם מוגבלות. 

  • ימית לביא – רכזת מתנדבים, בית איזי שפירא
    לילך בר – עובדת סוציאלית קהילתית, רכזת המרכז לפיתוח מנהיגות, בית איזי שפירא
    תיאור צהרון המתקיים בבית איזי שפירא בו שוהים ילדים בני קבוצת השווים – לכולם מוגבלויות דומות.

  • עו”ד נועה ביתן – סנגור משפטי, הנגשה ומרכז מידע, אקים ישראל
    איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות שכלית מושפעת במידה רבה ממידת ההכללה שלהם על ידי החברה. במאמר על מדד ההכללה של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית שבחן את עמדות הציבור הרחב כלפי אנשים עם מוגבלות ואת מדיניות השלטון המקומי בערים בישראל כלפיהם.

  • שרינה בדנר-זרביב – חדשות השרון-הרצליה
    30 סטודנטים מהמחלקה לעיצוב ב־ HIT – המכון הטכנולוגי חולון, נרתמו לפרויקט מיוחד לפורים, במסגרתו ליוו ילדים עם צרכים מיוחדים מבית “איזי שפירא” והכינו להם תחפושות, כאשר כיסאות הגלגלים וההליכונים, בהם נעזרים הילדים, היו חלק בלתי נפרד מהתחפושת.

  • עו”ד דיוויד לפופסקי – מרצה למשפטים, פעיל חברתי לקידום זכויות וחקיקה בתחום המוגבלויות, הכלה ושוויון בקנדה, יו”ר “ברית חוק נגישות לתושבי אונטריו עם מוגבלויות”, יו”ר משותף “קנדה ללא חסמים”
    עו”ד לפופסקי מתאר את מאבקיו, הצלחותיו ותפיסת עולמו בהיבטים שונים ורחבים של שילוב ונגישות במערכת החינוך.

  • קלאודיה קובי – אם מייסדת וחברת ועד מנהל, מפתחת התפיסה החינוכית של כנפיים של קרמבו
    מירב זייגר-קובר – פסיכולוגית חברתית ומנחה מקצועית, כנפיים של קרמבו
    מירב בועז – מ”מ מנכ”לית וסמנכ”לית פיתוח משאבים וקשרי חוץ, כנפיים של קרמבו
    המאמר בוחן את התפיסה האידיאולוגית של תנועת “כנפיים של קרמבו”, השפה המדוברת בה והמבנה שלה, לאור גישות השמות במרכז את האדם, הסובייקט, ומציעות דרכים לשילובו בכלל החברה

  • טניה אסקיו – בית איזי שפירא, ישראל
    בהרצאתה מציגה טניה אסקיו את מודל פארק חברים המשלב תפיסה של נגישות פיזית עם הפעלה של תכניות הסברה חינוכיות וחברתיות המכוונות ליצירת שינוי חברתי ולהבטחת שילובם של ילדים עם מוגבלות בפעילות הפנאי בקהילה.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • קוני לורין-בווי – שילוב בינלאומי, קנדה
    גב’ קוני לורין-בווי מסבירה בהרצאתה כיצד קיומו של סעיף 19 באמנת האו”ם בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות תורם לחיזוקן של קהילות.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015