מאגר הידע

 

הנגשה קוגניטיבית - פישוט לשוני

  • ונסה יצהרי – מורה לחינוך מיוחד, בי”ס בית איזי שפירא
    ההגדה הדיגיטאלית החדשה של בית איזי שפירא היא הגדה חגיגית וצבעונית המאפשרת לילדים ובוגרים להתכונן לליל הסדר ולהשתתף בקריאת ההגדה.

  • אורנית אבידן-זיו – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, מנהלת המכון להנגשה קוגניטיבית
    הסבר וקישור ללומדה בשפה פשוטה שנועדה לסייע ללמוד איך להשתמש ב”זום”.

  • צוות המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    חוברת בפישוט לשוני על יום השואה.
    ניתן להשתמש בחוברת כהכנה לאירועי יום השואה לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית.

  • צוות המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    על יום העצמאות – פרק מתוך ספר החגים והמועדים המונגש קוגניטיבית.

  • הילה רימון–גרינשפן – חוקרת עצמאית בתחום המוגבלויות, יועצת, המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    ד״ר מיכל טנא רינדה – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, מרצה בחוג לריפוי בעיסוק, הקריה האקדמית אונו, מנהלת התוכנית נגישות היא לא רק רמפה, ישראל מעבר למגבלות, ג’וינט ישראל, יועצת, נגישות עבור אנשים עם מוגבלות נפשית, המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    אורנית אבידן זיו – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, מנהלת המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    ד״ר שירה ילון-חיימוביץ – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות. דיקנית הסטודנטים וראש המרכז לאקדמיה שוויונית, הקריה האקדמית אונו ראש המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    המאמר עוסק בהנגשה קוגניטיבית בסביבת העבודה. הוא מציע הגדרה להנגשה קוגניטיבית, דן במאפיינים עיקריים של א/נשים עם מוגבלות קוגניטיבית והשפעתם על ההתנהלות בסביבת העבודה, ולבסוף מציע מודל ראשוני להתייחסות מובנית להנגשה קוגניטיבית במסגרתו מוצגים עקרונות לצד דוגמאות פרקטיות להנגשה קוגניטיבית בהתאם למרכיביה השונים.
    המאמר התפרסם לראשונה בכתב העת “עניין של גישה”.

  • צוות המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    חוברת על חג ט”ו בשבט בפישוט לשוני.

  • תמר ריבלין – אלוין ישראל, ישראל
    תמר ריבלין מעמותת אלווין ישראל מסבירה בצורה פשוטה וברורה  איך יודעים אם מישהו מטריד אותנו מיניתמה הזכויות שלנו במקרה של הטרדה מיניתמה לעשות במקרה של הטרדה מינית במקום התעסוקהואל מי לפנות אם הטרידו אותנו מינית.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • ד”ר סיגל עוזיאל-קרל – מומחית בהנגשה לשונית, מכון המחקר למקצועות הבריאות והרפואה של הקריה האקדמית אונו
    ד״ר מיכל טנא רינדה – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, מרצה בחוג לריפוי בעיסוק, הקריה האקדמית אונו, מנהלת התוכנית נגישות היא לא רק רמפה, ישראל מעבר למגבלות, ג’וינט ישראל, יועצת, נגישות עבור אנשים עם
    מוגבלות נפשית, המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    ד״ר שירה ילון-חיימוביץ – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות. דיקנית הסטודנטים וראש המרכז לאקדמיה שוויונית, הקריה האקדמית אונו, ראש המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    החוברת מהווה מדריך להנגשה לשונית בפישוט לשוני ובסמלים לאנשים עם מוגבלות
    שכלית.

  • ד”ר סיגל עוזיאל-קרל – מומחית בהנגשה לשונית, מכון המחקר למקצועות הבריאות והרפואה של הקריה האקדמית אונו
    ד״ר מיכל טנא רינדה – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות, מרצה בחוג לריפוי בעיסוק, הקריה האקדמית אונו, מנהלת התוכנית נגישות היא לא רק רמפה, ישראל מעבר למגבלות, ג’וינט ישראל, יועצת, נגישות עבור אנשים עם מוגבלות נפשית, המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    ד״ר שירה ילון-חיימוביץ – מרפאה בעיסוק ומורשית נגישות השירות. דיקנית הסטודנטים וראש המרכז לאקדמיה שוויונית, הקריה האקדמית אונו, ראשת המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו
    בחוברת מידע בפישוט לשוני על הזכויות של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בכל הנוגע לנסיעה בתחבורה ציבורית ובהסעות, כלי התחבורה הציבוריים והשירותים שנועדו לאפשר את השימוש בהם.