32
.
במספר מקרים חצה רף ההסכמה עם ההיגד (הסכמה והסכמה מלאה, כלומר ערכים של
3
-ו
4
בסקלה) את
-הרף
80%
, ביניהם כאלה שרלוונטיים לביטחון העצמי ומצבם החברתי של החונכים
:
"הוא/היא הרחיב/ה את מעגל
החברים שלו/ה", "נראה
שלילד/ה שלי יש בי
טחון עצמי רב", "נראה שהפעילות ב
” קרמבו ”
תרמה להרחבת מעגל
החברים של הילד/ה שלי", ו"נראה ש
” קרמבו ”
תרמה לפיתוח הביטחון העצמי של הילד/ה שלי".
יוצא אפוא, שרוב מוצק של ההורים מזהים אצל ילדיהם שיפור בסטטוס החברתי שלהם ובביטחונם העצמי. חשוב
מכך, הם
מייחסים את השינוי החברתי אצל ילדיהם לפעילות ב"
כנפיים של
קרמבו" ותולים ב
" קרמבו "
את העליה
בביטחונם העצמי. תוצאות אלה עולות בקנה אחד עם חוויותיהם של הילדים.
שייכות
ממצאים איכותניים רבים תומכים בקיומה של תחושת שייכות חזקה של החונכים לתנועה.
כך, למשל, טוען
אביה של חונכת מגבעתיים כי: "הבת שלי
היא חונכת ו
אני מאוד גאה בה
. ....
זה להיות חלק
מארגון שנותן
. זה דו
-
כיווני כי אלה שמקבלים נותנים גם המון
;
מי שנותן מרוויח מזה הרבה. כל האתגרים שיש
.0 .1 .2 .3 .4 .5 .6 .7 .8 .9 1.0
/הוא
היא הרחיב
/
ה את מעגל החברים שלו
.ה/
/הוא
היא מגלה סובלנות כלפי אנשים ששונים ממנו
.ה/
/הוא
היא מגלה כיום יותר סובלנות כלפי אנשים ששונים
/ ממנו
ה ביחס לעבר
(
לפני שהצטרפ
"ה ל /
"). קרמבו
/הוא
היא מגלה מודעות למקרים של הפליה
.
/הוא
היא מגלה יותר מודעות למקרים של הפליה ביחס לעבר
(
לפני שהצטרפ
"ה ל /
"). קרמבו
/הוא
/ היא פועל
ת למען אחרים במקרים בהם האחרים סובלים
מהשפלה
,
, דחייה
או פגיעה חברתית
.
/הוא
/ היא פועל
ת יותר למען אחרים במקרים בהם האחרים
סובלים מהשפלה
,
, דחייה
או פגיעה חברתית ביחס לעבר
…
נראה שהפעילות ב
"
" קרמבו
נותנת לו
/
לה סיפוק
.
נראה שלילד
/
ה שלי יש ביטחון עצמי רב
.
נראה שהפעילות ב
"
" קרמבו
תרמה להרחבת מעגל החברים
/ של הילד
. ה שלי
נראה ש
"
" קרמבו
תרמה לפיתוח הביטחון העצמי של הילד
ה /
.שלי
תפיסות הורי החונכים
:
מידת הסכמתם עם היגדים הנוגעים
לילדיהם
1
מאוד לא מסכימ
ה/
2
לא מסכימ
ה/
3
ה/ מסכימ
4
/ מסכימ
ה בהחלט