בית איזי שפירא הינו ארגון לומד ומלמד הפועל לפיתוח ידע חדשני, מחקרי ומעשי בתחום המוגבלויות ולהפצתו.
במאגר הידע ניתן למצוא מאמרים, חוברות, הרצאות, מצגות, סרטונים, ספרים וכתבי עת אודות היבטים שונים של מוגבלות, פרי עטם של אנשי צוות בית איזי שפירא ועמיתים לתחום. הנכם מוזמנים לעיין במאגר הידע, וכן להפנות אלינו חומרים רלוונטיים לפרסום בו.
ד”ר יעל קרני-ויזל – בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן
ד”ר דנה רוט – מנהלת מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
ד”ר שגית לב – בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן
ד”ר נעמי ורבלוף-בקר – בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן
ממצאי המחקר מצביעים על ירידה משמעותית באיכות החיים המשפחתית ועל פגיעה ניכרת בבריאות הנפשית של הורים לילדים עם אוטיזם בתקופת מלחמה, בעיקר בתחומי חיים התלויים במשאבים חיצוניים. הממצאים מדגישים את הצורך בזיהוי והתאמה של מענים רציפים למשפחות אלו – בשגרה ובחירום כאחד.
פרופ׳ רוני הולר, ד״ר נילי ברויאר, ד״ר ענת גרינשטיין, פרופ׳ שירלי ורנר
המרכז ללימודי מוגבלות, בית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית, האוניברסיטה העברית בירושלים
פרק 7 מתוך הספר “רווחה בעקבות המלחמה” העוסק באנשים עם מוגבלות והוא חלק מהשער המוקדש לרווחתן של אוכלוסיות ייחודיות בעקבות המלחמה.
פרופ’ נינה קורן-קריא – בית הספר לעבודה סוציאלית, המרכז לחקר התפתחות הילד, אוניברסיטת חיפה
ד”ר רינת פניגר-שאל – בית ספר לטיפול באמצעות אומנויות, המרכז לחקר התפתחות הילד, אוניברסיטת חיפה
מחקר אורך אשר התמקד בהערכת יכולות רגשיות וחברתיות של מתבגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובחן את הקשר בינן לבין גורמים שונים בילדותם.
ד”ר דליה נסים – מנהלת פיתוח מקצועי, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
הילה תמר אדרי – עובדת סוציאלית, סטודנטית לתואר שני, בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר אילן
תדריך זה שנכתב בעקבות מבצע “חרבות ברזל”, מציע הנחיות לאנשי מקצוע למסירת בשורה מרה על מוות או חטיפה ונפילה בשבי של קרוב משפחה, לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.
התדריך מתפרסם בעברית, ערבית ואנגלית.
ד”ר יעל קרני-ויזל – בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן
ד”ר שגית לב – בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן
ד”ר דנה רוט – מנהלת מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
ד”ר נעמי ורבלוף-בקר – בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן
התוצאות הראשוניות של מחקר החושף את השלכות המציאות הקשה על משפחות להן ילדים עם מוגבלויות בעקבות המלחמה.
ד”ר יעל קרני-ויזל – בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן
ד”ר שגית לב – בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן
ד”ר דנה רוט – מנהלת מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
ד”ר נעמי ורבלוף-בקר – בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן
צוות חוקרות מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן ומבית איזי שפירא בוחן בימים אלה את השלכות המלחמה על ילדים עם מוגבלויות ומשפחותיהם.
לפניכם סיכום ראשוני של הממצאים כפי שסוכמו באוניברסיטת בר-אילן.
עו”ד חיה גרשוני – מנהלת הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל אביב
תמר טאוב – דוקטורנטית בביה”ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע”ש פאול בראוולד, האוניברסיטה העברית בירושלים
במאמר נשמע קולם של משפחות המגדלות ילד עם מוגבלות בקרב הקהילה החרדית על איכות חייהם המשפחתית. כך, בפריזמה של לימודי מוגבלות, התגלו באופן עקיף תמות מרכזיות המלמדות על אודות תפיסות, עמדות וערכים של החברה החרדית במדינת ישראל.
דיינה קפל – מרפאה בעיסוק, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
לילך בר – עובדת סוציאלית קהילתית, רכזת המרכז לפיתוח מנהיגות, בית איזי שפירא
אורלי הבל – קלינאית תקשורת, אייזק ישראל
אסנת יחזקאל-להט – אשה לאשה — מרכז פמיניסטי חיפה
וובינר שהוצג במסגרת סדרת וובינרים בנושא טכנולוגיה מסייעת של ה EASPD ועוסק בטכנולוגיה המסייעת בקידום ייצוג עצמי מגיל צעיר, במנהיגות של אנשים המשתמשים בתת”ח וכן מתאר את קבוצת המנהיגות של פורום לבריאות.
ד”ר דליה נסים – מנהלת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
ד”ר בנימין הוזמי – מנהל אקדמי, בית איזי שפירא
מודל “נתיב נגיש לתעסוקה” מוצג במסמך זה, ומבוסס על תכנית ייחודית אשר פותחה במכון טראמפ שבבית איזי שפירא, ועיקרה הכשרה מקצועית באמצעות מודל עבודה כוללני האוגד היבטים תעסוקתיים, רגשיים ואסטרטגיות מגבירות השתלבות.
נעה ניצן – מרפאה בעיסוק, רכזת תחום טכנולוגי, המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא
בהרצאה על שימוש ופיתוח של טכנולוגיות מסייעות בקרב תלמידים עם מוגבלויות תוך התמקדות ביישום בשטח, רעיונות לשימוש יצירתי, עבודה עם המשפחה, כמו גם פיתוח היזמות ופיתוח האפליקציות של בית איזי שפירא.