מאגר הידע

בית איזי שפירא הינו ארגון לומד ומלמד הפועל לפיתוח ידע חדשני, מחקרי ומעשי בתחום המוגבלויות ולהפצתו.
במאגר הידע ניתן למצוא מאמרים, חוברות, הרצאות, מצגות, סרטונים, ספרים וכתבי עת אודות היבטים שונים של מוגבלות, פרי עטם של אנשי צוות בית איזי שפירא ועמיתים לתחום. הנכם מוזמנים לעיין במאגר הידע, וכן להפנות אלינו חומרים רלוונטיים לפרסום בו.

תוצאות החיפוש:

תוצאות 1 – 9 מתוך 9
  • אפרת שטרן, מנהלת ג’וינט, ישראל מעבר למגבלות
    ד”ר אילנה גלייטמן, מנהלת שירות ראייה, שמיעה וטכנולוגיה, אגף הערכה, הכרה ותוכניות של מינהל המוגבלויות במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים
    מורן רן, מייסדת שותפה ומנכ״לית Atvisor
    אורית גרינשטיין, רכזת פרויקטים טכנולוגיה מסייעת, המרכז הטכנולוגי, בית איזי שפירא
    דיון מעורר השראה על פוטנציאל הטכנולוגיה לקידום בתים חכמים לאנשים עם מוגבלות. חברי הפאנל חולקים את ניסיונם בפיתוח טכנולוגיות ופתרונות, ואת החשיבות בקידום תחום זה בקרב אנשי מקצוע, משפחות, מפתחים ומקבלי החלטות.
    המושב היה חלק מהוועידה הבינלאומית של Zero Project, פברואר 2021.

  • עו”ד רוני רוטלר – הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלויות לזכרו של פרופ’ יעקב נאמן, הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת בר אילן
    ד”ר מיה גפן – הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלויות לזכרו של פרופ’ יעקב נאמן, הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת בר אילן
    גילת האברד – סטודנטית, הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלויות לזכרו של פרופ’ יעקב נאמן, הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת בר אילן
    ארד קלמן – סטודנטית, הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלויות לזכרו של פרופ’ יעקב נאמן, הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת בר אילן
    במסמך מיפוי של השירותים הניתנים לילדים ונוער עם מוגבלות על ידי משרדי הממשלה השונים: (1) משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים (לרבות המוסד לביטוח לאומי); (2) משרד החינוך; (3) ומשרד הבריאות, בחלוקה לשש אוכלוסיות: (1) אוטיזם; (2) מוגבלות שכלית התפתחותית; (3) מוגבלות פיזית; (4) מוגבלות חושית (שמיעה); (5) מוגבלות חושית (ראייה) ו-(6) ולקויי למידה מורכבים עם הנמכה קוגניטיבית.

  • איריס אדטו-בירן – רכזת תכניות לימודים, מכון טראמפ, בית איזי שפירא
    דליה ילין – אחראית שיקום ראייה בבי”ס קרן אור, מתמחה בתחום הערכה ושיקום לקות ראייה על רקע קורטיקלי
    נאוה גלקופ – רכזת מקצועות הבריאות בבי”ס קרן אור, חברה במרפאה להפרעות תנועה במרכז הרפואי שערי צדק, מוסמכת הערכות תווך CVI
    בוובינר הוצגו השלבים של העבודה עם סמלים מוחשיים בילדים המתמודדים עם CVI ומוגבלויות נוספות, וניתנה הדגמה באמצעות תיאורי מקרה.

  • פרופ’ רות בייט-מרום – המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה, אוניברסיטה הפתוחה
    גילה זיידל – יו”ר עמותת “אופק לילדינו”
    דלית סין משה – רכזת תכניות, עמותת “אופק לילדינו”
    אושרית כוכבא – עו”ס קהילתית, עמותת “אופק לילדינו”
    סיכום ומחקר של התוכנית “חלומות מוזיקליים” לבני נוער עם עיוורון ולקות ראייה.

  • דפנה רביב-כרמי – מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    מטרתה של הנגשה הינה ליצור הכלה מרבית של אנשים עם מוגבלות בחברה ולהבטיח את זכותם לחיות את חייהם בשוויון מלא, בעצמאות ובכבוד, להשתתף ולפעול בכל תחומי החיים.
    סקירה זו שמה לה למטרה לבחון את מהות המושג “נגישות/הנגשה ויזואלית” עבור אנשים עם לקות ראייה/עיוורון וכיצד הוא מיושם הלכה למעשה.

  • ד”ר אילנה גלייטמן – מנהלת השירות לטיפול בעיוור
    מליק גוזובסקי – השירות לעיוור

    בישראל חיים כיום אלפי אנשים הלוקים בראייתם. מתוכם, כ- 24,000 מוכרים כאנשים עיוורים ולקויי ראייה.
    אדם הנושא תעודת עיוור זכאי למגוון רחב של זכויות, הטבות ופטורים הניתנים על ידי רשויות מקומיות, חברות ציבוריות, ארגונים, משרדי ממשלה, ובכללם, משרד הרווחה והשירותים החברתיים. בחוברת מקובצות זכויות האדם העיוור. החוברת מתעדכנת מעת לעת ומפורסמת לציבור הרחב.
    החוברת מתפרסמת באדיבות ד”ר אילנה גלייטמן ומליק גוזובסקי.

  • ד”ר דנה רוט – מנהלת מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא
    הרצאתה של ד”ר דנה רוט, על המחקר שערכה בשיתוף עם ד”ר שירלי ורנר וחלי פרץ, נישאה בכנס “פסיפס החיים” שנערך לרגל יום תסמונת דאון הבינלאומי 2016 .
    המחקר השווה בין עמדות של ילדי גן חובה כלפי ילדים עם מוגבלות פיזית, ילדים עם לקות שמיעה וילדים רגילים.

  • תמר שפיצר, משרד החינוך, ישראל
    גב’ שפיצר מתארת בהרצאתה את מודל ההדרכה והשילוב של “מתי”א יחדיו”. התכנית מייצגת ראייה הוליסטית של התלמיד ומכוונת למתן מענה לימוד, שילוב חברתי וקידום מיומנויות אקדמיות ותפקודיות.

    ההרצאה נישאה בכנס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: “אחדות ושונות – הלכה למעשה” – 2015

  • ד”ר שירלי ורנר, האוניברסיטה העברית, ירושלים
    חלי פרץ, חוקרת ומעריכה, בית איזי שפירא
    ד”ר דנה רוט – מנהלת מחלקת מחקר והערכה, בית איזי שפירא

    מחקרן של ד”ר שירלי ורנר, חלי פרץ וד”ר דנה רוט הוא מחקר ראשון מסוגו בישראל שבוצע ביוזמת בית איזי שפירא כתוצאה מהניסיון הנצבר במהלך שנים רבות של פעילות מגוונת, העוסקת בנושא עמדות הקהילה כלפי אנשים עם מוגבלות. המחקר השווה בין עמדות של ילדי גן חובה כלפי ילדים עם מוגבלות פיזית, ילדים עם לקות שמיעה וילדים רגילים. 
    מן הממצאים עולה כי הילדים הביעו עמדות חיוביות יותר, בכל הממדים, כלפי ילדים ללא מוגבלות בהשוואה לעמדות כלפי ילדים עם מוגבלות פיזית או חושית. הם מצביעים על החשיבות בחינוך כבר מהגיל הרך, בהעברת מידע תואם גיל לילדים ובשילוב ההורים וצוותי החינוך בבנייה ובעיצוב של עמדות חיוביות וביצירת תשתית מוצקה לחברה מכילה ומקבלת.