הנגשה לשונית - חוברת הנחיות
6 תכנון גיבוש הרעיונות למי נועד המידע ? מהי אוכלוסיית היעד ומהם מאפייניה העיקריים? מהם המסרים העיקריים שברצונכם להעביר? אופנות ה בחירת )בכתב או בעל פה( - האם יעיל יותר להעביר את המידע לקהל היעד בכתב או בעל פה? - מהם המשאבים העומדים לרשותכם? )תקציב, כוח אדם, זמן, אפיונים פיזיים( בחירת אמצעי מסירת המידע מהם סוגי האמצעים למסירת המידע המתאימים ביו תר לקהל היעד? )חזותיים, קוליים, מישושיים( לאחר בחירת סוג האמצעי בחרו את האמצעים הספציפיים בהם תשתמשו )למשל, סוג אמצעי מסירת המידע - שמיעתי, אמצעי ספציפי לשימוש - מערכת כריזה( ביצוע ארגון התוכן התמקדו ברעיונות העיקריים נסחו כל רעיון במשפט נפרד סדרו את המשפטים ברצף הגיוני )בהתאם לסדר ההתרחשות( התאמת השפה השתמשו במילים מוכרות ושכיחות הסבירו מילים קשות ותנו דוגמאות הרבו להשתמש בפעלים העדיפו שמות עצם מלאים )דני , , אחי הילד( על פני כינויי גוף )הוא( השתמשו במשפטים קצרים וברורים התאמת אמצעי מסירת המידע באמצעים חזותיים הקפידו על שימוש בדפוס נגיש ועל שילוב סמלים ואיורים מותאמים ב אמצעים שמיעתיים הקפידו על הגייה ברורה, ועל התאמת קצב הדיבור באמצעים מישושיים ניגוד על הקפידו מישושי מספק בתבליטים , ועל שימוש בדגמים פשוטים ותלת מ מדיים שניתן בין להבחין חלקיהם ב בקלות אמצעות מישוש בקרה בדיקת התוצר א בדקו ם התוכן מובן ו אם המסר ברור בדקו האם אמצעי מסירת המידע מתאים לקהל היעד ולתוכן בדקו את התוצר עם אדם עם מוגבלות שכלית ותקנו צריך במידת הצורך הנחיות לפישוט לשוני
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NQ==