הנגשה לשונית - חוברת הנחיות

13 .ב הנגשת מידע פה בעל שנמסר מידע שאנו מוסרים בעל פה יכול להיות מבוסס על מידע כתוב או על מידע שאינו כתוב. להלן שלבי העבודה להנגשת מידע :פה בעל שנמסר .ב 1 של פה בעל מסירה מידע על המבוסס מסמך כתוב 1.1 צרו מסמך מפושט עם המידע שברצונכם למסור בהתאם להנחיות ל הנגשת כתוב מסמך המופיעות ' עמ) מעלה 11 .( 1.2 את התאימו המסמך שיצרתם לשפת . הדיבור 1.3 על חזרו תוכן המסמך בעל פה, בקול רם, כדי לבדוק את התאמתו לשפת הדיבור. כך לשם היעזרו בהנחיות להגייה , גובה וקצב הקול הדיבור " סעיף ב התאמות נגישות באמצעים ' עמ " ) קוליים 35( 1.4 תרגלו את העברת המידע בעל פה, עד שתגיעו לשליטה בתכנים ובהגשה )הרגשה של זרימה( . 1.5 לבדיקת נגישות המידע והתאמתו לקהל היעד: o בדקו את נגישות המידע עם אנשים עם מוגבלות שכלית )מסרו להם את המידע שבכוונתכם להעביר , ובחנו את מידת המובנות של התכנים(. o במידת הצורך, ערכו התאמות לשוניות ) באוצר המילים ובמבנה ( המשפט והתאמות באופן מסירת המידע ובג) בה הקול ובקצב .( הדיבור o בדקו אם האם נחוצות התאמות נוספות מנת על להבטיח שהמידע יהיה אכן שנמסר נגיש . , כך לשם היעזרו בהנחיות העוסקות "ב התאמת אמצעי מסירת ' עמ " ) המידע 29 .( o בעת מסירת המידע, שאלו מקבל את המידע אם המידע מובן לו. o במידת הצורך, חזרו על דבריכם מספר פעמים עד שיובנו לחלוטין. .ב 2 מסירה בעל פה של מידע שאינו מבוסס על מסמך כתוב מסירה בעל פה של מידע שאינו מבוסס על מסמך כתוב יכולה להיות מתוכננת מראש )למשל, הדרכה בטיול( או אקראית )למשל, אם פונה אליך אדם עם מוגבלות שכלית ברחוב ושואל איך מגיעים למקום כלשהו .( בשני המקרים, חשוב בראש ו ב ראשונה להתייחס לקהל היעד . 2.1 כהכנה למסירה בעל פה מתוכננת : מראש o את קראו ההנחיות לפישוט לשוני ה בפרק "ביצוע" במדריך המקוצר להנגשה לשונית )עמ' 6( o את קראו ההנחיות להתאמת השפה לקהל היעד ה בפרק "הנחיות הכלליות " )עמ' 15( o קראו את השאלות המנחות ל כתיבת המסמך פרקב ה"תכנון" )עמ' 19( o קראו את ההנחיות להגייה, ג ו בה הקול וקצב הדיבור בפרק " התאמת אמצעי מסירת המידע " )עמ' 29( o עיינו בתרשימי ההנחיות ליצירת מידע נגיש באופנויות השונות )עמ' 43 .(

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NQ==