הנגשה לשונית - חוברת הנחיות
12 1.5 לבדיקת נגישות המסמך והתאמתו לקהל היעד: o עברו על המסמך המונגש וודאו שהוא ברור ונגיש מבחינה , רעיונית לשונית, וחזותית . לשם כך, עזרו הי בהנחיות לבדיקת התוצר בפרק ה"בקרה" )עמ' 37(. o במידת הצורך , תקנו את המסמך ובדקו אותו שוב. o את בדקו נגישות עם המסמך עם אנשים מוגבלות ) שכלית בקשו שיקראו , או הקריאו להם, את המסמך ובחנו מידת את של המובנות (. התכנים o לאחר שסיימתם את תהליך הפישוט של הלשוני המסמך האם בחנו צורך יש בהתאמות נוספות מנת על להבטיח שתוכן אכן המסמך יהיה . נגיש , כך לשם היעזרו בהנחיות "ב העוסקות התאמת האמצעים למסירת ' עמ " ) המידע 29(. .א 2 יצירת מסמך יש נגיש כתוב מאין 2.1 פעלו על פי הנחיות 1.1-1.3 בסעיף "הנגשת מסמך כתוב המבוסס על מסמך קיים" מעלה. 2.2 עקבו אחר ההנחיות המפורטות בסעיף 1.4 " מעלה בצעו פישוט לשוני של המסמך הכתוב " למעט שתי ההנחיות הראשונות )המתייחסות לזיהוי וסימון הרעיונות העיקריים במסמך כתוב( . כבסיס לכתיבת המסמך המונגש אפשר לכתוב מסמך שאינו בפישוט לשוני ולפשט אותו לאחר מכן, או לכתוב גרסה בשפה פשוטה ולעבד אותה לפי ההנחיות. 2.3 פעלו על פי הנחיות ה בסעיף 1.5 מעלה , בנושא "הנגשת מסמך כתוב המבוסס על מסמך קיים" .
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NQ==