דף ריק

88 נעמי סטוצ‘ינר הורים לילדים עם מוגבלויות יכולים להתערות בקהילה ולחוות חוויה נורמטיבית. כעבור עשרים שנה נוצר פארק חברים )הנמצא בפארק רעננה( לשם קידום אותו יעד בדיוק. מעמותה משפחתית למותג אחד מהאתגרים של בית איזי שפירא מאז ראשית דרכו היה קבלת הכרה מצד הקהילה הרחבה יותר בישראל. בימיו הראשונים של הארגון שהוקם על ידי משפחתנו לזכרו של אבינו, התקשינו למצוא ידוען שיזדהה עם הארגון וייטול לידיו את כתר המנהיגות. היה עלינו לפתח נוכחות ולהשקיע עבודה על מנת שהקהילה הרחבה תעניק לנו הכרה, כבוד ותמיכה, ובכך נמשוך קהל רחב יותר. עשינו זאת בעזרת אסטרטגיה ששילבה בין שימוש ביחסי ציבור וחשיפה לתקשורת, חיבור לגורמים עסקיים מובילים והפקת אירועים מיוחדים. גיוס דרך יחסי ציבור ותקשורת היינו נחושים בדעתנו לשנות את הגישה כלפי אנשים עם מוגבלויות, ובאמצעות יחסי הציבור והתקשורת אכן הגענו לקהל רחב יותר. לא תמיד התקבל הדבר בעין יפה, ולעתים אף ספגנו ביקורת על בזבוז כספים על יחסי ציבור, על ה“שימוש“ בילדינו לשם משיכת תשומת לב ובאופן כללי על הפיכת הנושא לציבורי. אף על פי כן, נצמדנו ליעדינו מתוך ידיעה, שהדרך היחידה שבה אנשים עם מוגבלויות יזכו להכרה ולהזדמנויות שוות היא לצפות לשירותים שוויוניים, חשיפה ותשומת לב. מאמצינו השתלמו, ועם הזמן התברר בעולם העמותות שיחסי ציבור הם כלי לגיטימי לספר את סיפורו של הארגון. יתר על הזמין בית איזי 2010- כן, התברר שיחסי ציבור הם כלי חיוני למינוף גיוס כספים. ב מהציבור 63% שפירא סקר להערכת מודעות הציבור לארגון ברחבי המדינה. התגלה כי הישראלי שמעו על בית איזי שפירא, וזו כמובן עדות לכך שמאמצינו לחדור לתודעה הציבורית דרך חבילות השי, חשיפה לפרויקטים כמו פארק חברים, האירועים החברתיים והשמוש הרחב במדיה מצליחים. יצירת חשיפה בקהילה העסקית פנייתנו לעולם העסקי החלה בקמפיין ייחודי ויצירתי בשם ”מניות וירטואליות“. הרעיון היה ליצור ”בורסה פילנתרופית“ שתדבר אל המשקיעים בשפה העסקית ולמשוך חברות ותאגידים לקנות ”מניות וירטואליות“ בארגון. קמפיין ה“מניות הוירטואליות“ הראשון כאשר את המשלחת הראשונה הובילו ג‘ולס וסטפני טראמפ ונורמן 1999- הושק ב ואירמה בריימן, דמויות מובילות בתחום העסקי והפילנתרופי בארצות הברית. האירוע המתוקשר התקיים במלון דן אכדיה בהרצליה. הבאנו מלוס אנג‘לס את השחקנית הישראלית מילי אביטל כאורחת כבוד שתנחה את הערב. האורחים קיבלו תשקיף להשקעה במנייה וירטואלית ללא כל גורם סיכון, כאשר הדיבידנדים הם הטיפול והקידום של הילדים. כל בעל מניות קיבל תעודת מניה. גייסנו ”חתמים“, חברת ג‘נסיס בראשות אדי שלו ואייל קישון, וזאב אבלס, יו“ר בנק איגוד, היה יו“ר הבורסה הפילנתרופית. הפרויקט הוכתר הנפקות נוספות של מניות וירטואליות 11- בהצלחה מסחררת והפך לסנונית הראשונה ל שעודדו תאגידים להפוך לחלק ממשפחת התורמים של בית איזי שפירא. השתדרג גיוס הכספים העסקי שלנו כאשר ג‘וזפין זיו, רעייתו של מנכ“ל בנק 2006- ב

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NQ==