דף ריק

59 מתארת את נוכחותו העוצמתית של בית איזי שפירא גם בארצות 31 איימי סלייטר-עובדיה הברית: ”כיום ישנם אלפי ילדים בארצות הברית שרוכבים על אופניים למען ילדים של בית איזי שפירא... מדברים על החברים שלהם, מדברים על מדינת ישראל... וזה בעצם נורא חשוב בחו“ל – ישראל היפה. זה איננו מקום של מה שיש בחדשות, אלא מקום של ילדים ומשפחות, וזה מדהים.“ לסיכום, הווייתו של בית איזי שפירא פורצת החוצה לכיוונים רבים ומגוונים. בית איזי שפירא פורץ החוצה מרעננה ומשפיע על איכות השירותים בכל רחבי הארץ; פורץ החוצה מהמגזר השלישי )עמותות ללא מטרת רווח(, משפיע על חקיקה, על תקנים ועל תקציבים של משרדי ממשלה, ומתחבר לגופים עסקיים ולבעלי הון; פורץ את גבולותיה של מדינת ישראל ומתחבר לתורמים, לקהילות מקצועיות ולקהילות יהודיות ברחבי העולם. דברי השותפים על ארבע תנועות השינוי לאורך זמן )הווקטורים( בסעיף זה אביא את דברי השותפים בנוגע לארבע תנועות השינוי לאורך זמן שבית איזי קיים לאורך פעילותו, והן: מִמוּדָרוּת להכללה, מסטיגמה ליוקרה, מצרכים חבויים לצרכים גלויים )של אנשים עם נכויות ובני משפחותיהם(, ומיכולות חבויות ליכולות מועצמות. ממודרות להכללה זהו אולי הכיוון הבולט ביותר של שינוי שבית איזי שפירא קידם. הוא מוצג כמעבר ממודרות – מהוצאה אל מחוץ לגבולות הקהילה – אל השילוב. כאשר בית איזי שפירא החל לפעול אנשים עם נכויות התפתחותיות היו כמעט בלתי נראים בציבור, היות שהמוסדות שטיפלו בהם מוקמו באזורים שלא שימשו למגורים, ובכך צומצם בהרבה הסיכוי למפגש. ההחלטה להתעקש למקם את בית איזי שפירא בלב שכונת מגורים למרות ההתנגדויות של תושבי השכונה יצרה התמודדות ישירה עם מציאות זו. התמודדות מורכבת ומאתגרת זו היוותה נקודת מפנה ששימשה בסיס לקידום נושא השילוב במשך השנים. תיארה את התפיסה המקצועית שעמדה מאחורי ההתעקשות – היוצאת 32 חמדה צוקרמן דופן בזמנה – להקים את בית איזי בתוך שכונת מגורים: ”כיום איננו מייחסים חשיבות למסגרות לילדים עם צרכים מיוחדים הנמצאות בלב הקהילה 31 . כאשר 1998- נמצאת בקשר עם בית איזי שפירא החל ב ,MSW איימי סלייטר-עובדיה – הייתה הרכזת הראשונה של מתנדבים לצרכי גיוס משאבים בישראל, ולאחר מכן כמנהלת Milestones- גיוס בחוף המערבי של ארצות הברית וכמנהלת ארצית של תכנית ה בארצות הברית. 32 . .29 ראה הערה ללמוד משותפינו: רטרוספקטיבה של שלושים שנה

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NQ==