דף ריק
53 הזכיר שלמרות המוגבלות ההתפתחותית שלו, הוא וילדים אחרים כמוהו אכן גדלו בבית . 14 וקיבלו שירותים טובים בקהילה שנה היה ילד, אני יכול להגיד לך שאכן קיבלתי את רוב השירותים שנדבר 30 ”כמי שלפני עליהם – הייתי בגן מיוחד של איל“ן שנתן את כל הטיפולים, בדיוק כפי שקורה גם היום בגן של בית איזי שפירא. קיבלתי ריפוי בעיסוק, ריפוי בדיבור, פיזיותרפיה וגם שחייה טיפולית. קיבלתי את הטיפולים האלה בגן של איל“ן ומאוחר יותר במרכז הספורט של איל“ן ברמת גן ]בשעות[ אחר-הצהרים. ]מרכז[ ספיבק קלט ילדים מכל האזור. אני סבור שההבדל כיום הוא שיש יותר שירותים כאלה ביותר מקומות בארץ, אבל המהות של השירותים הייתה קיימת, לדעתי, כבר אז.“ לסיכום תיאור ההקשר היזמי, בית איזי שפירא קם לתוך מציאות שבה הגישות השולטות כלפי ילדים ומבוגרים עם נכויות התפתחותיות ובני משפחותיהם היו מדירות וסטיגמטיות. בית איזי שפירא בהחלט הכניס לתחום תפיסות חדשות, שהיו אף מנוגדות לתפיסות הרווחות. עם זאת, הוא לא היה לבד בשטח – כבר היו ארגונים אחרים שנתנו שירותים איכותיים בקהילה לאוכלוסיות אלו, ובאותו זמן נכנס דור חדש של בעלי תפקידים במשרד הרווחה שהיו פתוחים לגישות חדשות. אין ספק שגורמים אלה סייעו באופן משמעותי למאמציו של בית איזי שפירא לחולל שינוי בתחום. דברי השותפים בנוגע לשלושת המרחבים בחלק זה של הפרק יובאו ציטוטים מתוך הסמינר המצביעים על פעילותו של בית איזי שפירא בשלושת המרחבים שפורטו לעיל: מרחב המיזם, המרחב לשיתופי פעולה, והמרחב הפתוח כלפי העולם. מרחב המיזם המרכיב הראשון באסטרטגיית הפעולה של בית איזי שפירא היה ליצור ולתחזק מרחב ארגוני שחבריו מעוּדדים ומסוגלים לחדשנות במציאת פתרונות לצורכי הלקוחות. רבים ממשתתפי הסמינר ציינו שמלכתחילה יצר בית איזי שפירא – בהובלתה של נעמי סטוצ‘ינר – הזדמנויות בלתי צפויות לאנשי מקצוע מוכשרים, שיכלו לפעול באופן חדשני לטובתם של ילדים עם נכויות התפתחויות ושל משפחותיהם. בסעיף זה נתייחס למאפיינים של תרבות ארגונית זו שיצרה ”מרחב יזמי“. דיברה על הפתיחות המפתיעה של נעמי סטוצ‘ינר לרעיונות שהעלתה, 15 אלווירה גרינר ולמוכנות שלה לקחת סיכונים כדי לתת מענים נכונים: ”כשהכרתי את נעמי אחד הדברים שהרשימו אותי במיוחד בקשר בינינו היה, שלי היו המון 14 . .10 עדות שאכן מקבלת ביטוי בניתוח ההיסטורי של פרופ‘ אריק רימרמן בפרק 15 . אלווירה גרינר – פסיכולוגית קלינית חינוכית בחינוך המיוחד מארגנטינה, הקימה את המשחקייה הטיפולית הראשונה בבית איזי שפירא, בוגרת וינגייט – למדה תרפיה בתנועה, פסול וציור - תואר ברפואה משלימה – מרצה במכללת רידמן ומטפלת פרטית. ללמוד משותפינו: רטרוספקטיבה של שלושים שנה
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NQ==