דף ריק
49 בהמשכו של פרק זה אשרטט את דיוקנן של שלושים שנים של פעילות יזמית חברתית יוצאת דופן, כפי שתוארו על-ידי משתתפי הסמינר. מאחר שחלק חשוב מהסיפור הוא האנשים, אותם שותפים לדרך שהתאספו כדי לחגוג עם נעמי את פרישתה, היה חשוב לנו שציטוטי דבריהם הנבחרים ילוו בתיאורם, ולכן ביקשנו מכל מי שצוטט להעביר אלינו את התיאור המתאים לו לצורך הפרק. את התיאורים האלה הוספנו כהערות השוליים. כמסגרת לדיוקן זה אתאר בקצרה את המסגרת הקונספטואלית העולה מהניתוח שישמש להבניית הפרק. המסגרת הקונספטואלית: אסטרטגיית הפעולה של בית איזי שפירא איך מיזם חדש משתלב במציאות חברתית מבוססת ועם הזמן מצליח לשנות אותה? ובאופן ספציפי יותר, איך פועל מיזם כזה כאשר המציאות החברתית שהוא שואף לשנות מתייחסת לממשק בין החברה לאוכלוסייה מודרת? ראשית כל, עדותם המשולבת של משתתפי הסמינר מספקת תובנה חשובה לגבי ההקשר המקורי שבו החל בית איזי שפירא לפעול, שפרטיו היטשטשו עם חליפות הזמן והשינוי, וזיכרונות אלה יספקו את ההקשר היזמי. יתרה מזאת, הם גם מאפשרים להתחקות אחר התפתחותו של הממשק בין בית איזי שפירא ובין אופן התייחסותה של החברה הישראלית לילדים עם נכויות התפתחותיות ולמשפחותיהם, ומספקים תובנה על דרכי הפעולה של בית איזי שפירא שחוללו את השינוי במרוצת הזמן. ציטוטים מהסמינר ישמשו להדגמת אסטרטגיית הפעולה של בית איזי שפירא, המתוארת באופן חזותי באיור הבא: : אסטרטגיית הפעולה של בית איזי שפירא 1 איור מרחב פתוח כלפי העולם מרחב לשיתופי פעולה מרחב המיזם מסטיגמה ליוקרה מהדרה להכללה מצרכים סמויים לצרכים גלויים מיכולות סמויות ליכולות גלויות ללמוד משותפינו: רטרוספקטיבה של שלושים שנה
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NQ==