דף ריק
44 אורה נמיר ונעמי סטוצ‘ינר בר אילן, של האקדמיה לאמנויות ברמת השרון ושל סמינר לווינסקי למורים. כמו-כן, אנשים מכל רחבי הארץ נוהרים לספריה המקצועית של בית איזי שפירא. בית איזי שפירא מותאם במיוחד להכשרה רב-תחומית. נעמי סטוצ‘ינר מסבירה: באוניברסיטה סטודנטים יכולים ללמוד מקצועות שונים העוסקים באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים כגון חינוך מיוחד, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, רפואה, סיעוד, פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית, אבל רק בשטח כל המקצועות הללו נפגשים. לו הייתה קיימת הכשרה רב-תחומית, העבודה בשטח הייתה קלה יותר. עדיין יש לי חלום שבאוניברסיטה תינתן הכשרה רב-תחומית ברמה אקדמית, אבל בינתיים נופלת האחריות על השטח. כשאתה עובד עם ילד והוא חשוב לך, תחפש כל אמצעי אפשרי כדי לשפר את חייו. הצורך בפורום לאנשי מקצוע בישראל נעמי סטוצ‘ינר מדברת על הצורך בפורום לאנשי מקצוע: הוזמנתי לכנס בין-לאומי של עובדים סוציאליים. נפגשתי עם עובדים סוציאליים שהם מדינות. זו הייתה חוויה יוצאת מן הכלל – הרגשתי טוב בתוך קבוצת האנשים 30- מנהלים מ הזאת. אמנם תהיתי מה משותף לי ולמישהו שמאכיל את רעבי קניה, אבל הדילמות הניהוליות של כולנו היו זהות. לפעמים אני מרגישה בעבודתי שאיש אינו מבין אותי, שאני לבד, שאני נלחמת על דברים שלא אמורים להילחם עליהם. המפגש עם האנשים האלה עשה לי טוב – אינני היחידה שעושה דברים בשטח. אנשים שעובדים בשטח צריכים לחלוק דברים זה עם זה. איך אוספים מידע ונשארים יצירתיים במידה מספקת כדי ליישם את המידע הזה בפעילות שלנו? ככל שהמערכות נעות לקראת הפרטה מפני שהממשלה אינה לוקחת על עצמה אחריות, כך זה תובע מהשטח יוזמה רבה יותר, וצריך להיערך לזה. במשרדה של נעמי סטוצ‘ינר יש שלט ממוסגר, וכך כתוב בו: אל תלך לפני – אולי לא אלך אחריך. אל תלך מאחורי – אולי לא אוביל. לך לצדי והיה לי חבר. )אלבר קאמי( אני פונה לצאת מהמשרד ורואה על הקיר מולי: מכשולים הם מה שרואים כשמורידים את העיניים מהמטרה. מידע תצפיתי בסעיף זה נביא מובאות מחוברת שראתה אור, ובה מתואר תהליך ההכנה של תושבי השכונה לכניסה לבית איזי שפירא.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NQ==