חוברת אמנה
46 הזכות לחינוך באמנה) 24 (סעיף חינוך הוא דבר חשוב לחיים עצמאיים ולהשתלבות בקהילה. לילדים ולמבוגרים עם מוגבלות יש זכות לחינוך כמו כל אדם אחר. המדינה חייבת לדאוג לחינוך של אנשים עם מוגבלות. איך המדינה דואגת לחינוך של אנשים עם מוגבלות? - גנים, בתי ספר ומקומות לימוד נוספים. מערכת חינוך בישראל יש מערכת החינוך צריכה לעשות פעולות שונות כדי שאנשים עם מוגבלות יקבלו חינוך כמו כולם. • מערכת החינוך צריכה להיות מכילה ומשלבת, לדוגמה: לאפשר שבבתי הספר ילמדו ילדים עם מוגבלות ביחד עם ילדים ללא מוגבלות. לאפשר שבבתי הספר יהיו התאמות עבור ילדים עם מוגבלות. לדוגמה, מעלית, תקרה אקוסטית (נגד רעש) - אם יש בכיתה תקרה אקוסטית, ילד עם מוגבלות בשמיעה יוכל לשמוע יותר טוב. אם יש בבית הספר מעלית, ילד עם מוגבלות בתנועה יוכל לעבור ממקום למקום. • מערכת החינוך צריכה לחזק אצל ילדים ומבוגרים עם מוגבלות את ההרגשה של זה להיות בטוח בעצמך, להרגיש טוב עם עצמך, כבוד עצמי ( . כבוד עצמי להגיד מה אתה רוצה וצריך). • מערכת החינוך צריכה לתת לילדים ומבוגרים עם מוגבלות הרגשה של ביטחון ביכולת שלהם. • מערכת החינוך צריכה ללמד ילדים ומבוגרים עם מוגבלות איך להשתלב בחברה. • מערכת החינוך צריכה לתת לאנשים עם מוגבלות את ההתאמות שהם צריכים. • מערכת החינוך צריכה להיות תומכת. כלומר, לתת לתלמידים שצריכים זאת, ללמוד בעזרת סוגים שונים של תקשורת חלופית (לדוגמה, שפת סימנים, לוחות תקשורת, ברייל, פישוט לשוני).
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NQ==